Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکاری با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ایثار اجتماعی که بقای جامعه را به همراه خواهد داشت در سطح کلان نهادینه شود، گفت: جامعه دارای روحیه ایثارگری هیچ گاه زیر بار ذلت نمی رود.

«عبدالله پاکاری» به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال ۵۸ و نیز نامگذاری روز ۲۲ اسفند به نام روز بزگداشت شهدا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۳، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: شهیدان رشد یافتگان جامعه اسلامی هستند و از ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران، تکریم و تعظیم شهداست تا فرهنگ ایثار و شهادت همچنان جاودانه و پایدار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امنیت و آرامش امروز را مرهون ایثار، رشادت و از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: به وضوح می توان آثار و برکات خون شهدا و ایثارگران را این سال ها دید.
 

پاکاری در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر پیگیری ارائه خدمات از طریق سامانه های غیرحضوری و برخط در راستای اجرايی کردن برنامه های عملياتی و توسعه دولت الكترونيکک و هوشمند سازی بنياد انجام گرفته است، افزود: این کارها در جهت بهره‌گیری از شبكه ملی اطلاعات كشور و به منظور تسهیل در ارائه خدمات و افزایش رضایت مندی ارباب رجوع انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ نوع خدمت در سیستم بنیاد شهید استان تعریف شده که ایثارگران به صورت الکترونیکی می توانند درخواست های خود را ارائه و پیگیری کنند، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا ایثار اجتماعی که بقای جامعه را به همراه خواهد داشت در سطح کلان جامعه انجام ‌شود.

پاکاری اذعان کرد: باید در کوچک‌ترین واحد جامعه یعنی خانواده‌ها ایثار را نهادینه کرد زیرا معتقدیم جامعه دارای روحیه ایثارگری هیچ‌گاه زیر بار ذلت نمی‌رود و اسیر مشکلات نمی‌شود.

وی با تاکید بر نهادینه سازی گفتمان ایثار اجتماعی به اجرای طرح «ایثار ادامه دارد» اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در قالب طراحی های موضوعی از فداکاری و ایثار پرستاران و پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها در بنیاد استان گیلان به صورت الگوی کشوری انجام می شود.

پاکاری در ادامه سخنانش با تشریح برنامه های بنیاد شهید استان گیلان اظهار کرد: طی سال جاری تاکنون ۴۴ مرحله ملاقات عمومی با حضور تعداد هزار و ۶۴۸ نفر مراجعه کننده انجام گرفت که تعداد ۷۶ هزار و ۸۶۸ مراجعه توسط ایثارگران در دفاتر ارتباطات و مراجعات سراسر استان صورت پذیرفت.

وی افزود: تعداد ۳۷هزار ۳۲۶ مورد ثبت خدمات در سامانه سجایا و ۳۳ هزار و ۳۱۰ مورد مراجعه از سامانه برخط و ۶۶ هزار و ۶۳۳ تماس با خطوط ۱۶۱۶ و همچنین ۸۵۸ مورد ارائه خدمت در دفاتر پیشخوان از ابتدای سال  به ایثارگران استان گیلان انجام شد.

پاکاری اضافه کرد: در اجرای طرح سپاس نیز ۲۵ هزارو ۱۷۹ نفر از ایثارگران گیلانی و خانواده های آنان از خدمات مشاوره و هفت هزارو ۵۹۸ نفر از خدمات مددکاری فردی بهره مند شدند و ۲ هزارو ۱۸۲ نفر نیز  از خدمات آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۱۹ نفر دانشجو و یک هزار و ۱۲۱ دانش آموز شاهد و ایثارگر گیلانی در سال ۹۸ مشمول خدمات آموزشی شدند، بیان کرد: شش هزارو ۵۰۰دقیقه برنامه تلویزیونی، رادیویی و نمایشی با موضوع ایثار و شهادت در سال ۹۸به صورت مشارکتی با صداو سیما تولید شده است.

پاکاری در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری، ۱۱ عنوان کتاب به صورت مشارکتی و ۲ نماهنگ، سه سرود اختصاصی و یک مستند توسط بنیاد گیلان تولید شده است گفت: در سال جاری همچنین شش نمایشگاه موضوعی و تخصصی توسط بنیاد شهید گیلان، ساخت فیلم های کوتاه ویژه شبکه های مجازی با موضوع شهدا، اجرای نمایش تئاتر در هفته دفاع مقدس نیز توسط بنیاد انجام گرفته و همچنین ۱۵۰ مورد ثبت خاطرات والدین شهدا به صورت تصویری با عنوان «اسناد افتخار» و یکصد مورد ثبت خاطرات مکتوب با عنوان «سرگذشت پژوهشی» در استان گیلان انجام شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در ادامه با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح جامعه و  لزوم کاهش ترددهای غیرضروری به منظور حفظ سلامت ایثارگران، تاکید کرد: ایثارگران می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی ایثار به آدرس www.isaar.ir از خدمات برخط با ثبت درخواست های متنوع به صورت غیرحضوری بهره مند شوند و یا از خطوط تلفنی ۱۶۱۶ جهت پاسخگویی در تمامی شهرستان‌ها در ساعات اداری استفاده کنند.

وی در ادامه از خانواده های شاهد و ایثارگر خواست تا از طریق نصب نرم افزار «همراه ایثار» ویژه تلفن همراه از کلیه خدمات الکترونیکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بزرگداشت روز شهدا بنیاد شهید گیلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایثار اجتماعی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسین آبادی ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از پیشگامان سلامت اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: ۲۴ مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی استان مرکزی، سال گذشته به ۶ هزار و ۷۵۶ مراجعه کننده مشاوره ارائه داد.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۵۷ نفر معادل ۴۵ هزار و ۵۱ ساعت نیز سال گذشته مشاوره تلفنی از خط ۱۴۸۰ دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اختلاف با همسر، مشکلات بین فردی، تربیت کودک و مشاوره قبل از ازدواج بیشترین فراوانی تماس‌ها بوده است.

حسین آبادی گفت: موضوع تماس‌های گرفته شده با خط ۱۲۳ در سال گذشته ۶۹۲ مورد کودک آزاری، ۲۹۷ مورد اختلافات خانوادگی، ۱۱۸ مورد افکار خود کشی، ۶۶ مورد بد سرپرستی و ۵۴ مورد زنان و دختران آسیب دیده بوده است.

وی ۴۸ مورد سالمند آزاری، ۴۲ مورد فرار، ۴۲ مورد معلول آزاری، ۳۸ مورد والد آزاری و ۳۰ مورد اختلافات خانوادگی را موضوع‌های بعدی تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به وظیفه این نهاد در تأمین سلامت روانی افراد جامعه، گفت: این نهاد اجتماعی و حمایتی کمک می‌کند تا افراد به عنوان کنشگران فعال در جامعه نقش آفرین باشند.

فعالیت‌های بهزیستی در جهت سلامت اجتماعی توسعه یافته است

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: این سازمان در جهت سلامت اجتماعی، فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه، مداخلات اجتماعی و حمایتی، توانبخشی علمی و تخصصی را توسعه بخشیده است.

محمد علی الله دادی بیان کرد: بهزیستی به همت نیروهای پر تلاش و کارشناسان خبره توانسته در مسیر سلامت، بهزیستی شکوفایی و بالندگی جامعه گام بردارد.

وی افزود: اقداماتی چون طرح‌های مختلف آگاه‌سازی، انجام طرح‌های غربالگری شنوایی سنجی و تنبلی چشم با پوشش ۸۰ درصدی جامعه هدف و پیشگیری از معلول زایی با بررسی اختلالات ژنتیکی بر اساس حکم برنامه ششم، انجام و ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی با استفاده از فناوری‌های نوین در جهت ازدواج‌های موفق، ارائه طرح‌های مختلف در جهت مداخلات بهنگام در جهت کاهش طلاق از جمله ثبت الکترونیک طلاق و آموزش‌های پیش از ازدواج دیگر خدمات بهزیستی است.

الله دادی اظهار کرد: طرح‌های اجتماعی به نام نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان «نماد» و طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان «ماد» جهت آگاه‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان، ارائه خدمات پیشگیری از دیگر اقدامات توسعه‌ای خدمات سازمان بهزیستی است.

وی گفت: درمان اعتیاد در پهنه گستره کشور، توسعه کمی و کیفی خدمات اجتماعی از جمله ایجاد اورژانس اجتماعی و برنامه‌های دیگر برای همه اقشار و آحاد جامعه نشان دهنده تلاش بهزیستی در مسیر سلامت اجتماعی است.

کد خبر 6095223

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا