Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس از تهیه طرحی برای به تعویق انداختن تعطیلات نوروزی سال ۹۹ به ایام پس از رفع خطر ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل کرونا مردم امکان سفر در تعطیلات نوروزی را ندارند درحال تهیه طرحی هستیم تا مردم تعطیلاتی پس از شکست کرونا داشته باشند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا رضایی‌کوچی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، از تهیه طرحی در مجلس برای جایگزینی تعطیلات نوروزی به پس از رفع خطر ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اخیراً کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در خصوص تخصیص سهمیه بنزین نوروزی تصمیماتی اتخاذ کرده و مصوبه‌ای در این خصوص داشت بر این اساس مقرر شده بود به ازای هر کارت سوخت ۱۲۰ لیتر بنزین اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا بین مردم، جامعه عملاً امکان استفاده از این سهمیه را ندارد چرا که به طور کلی سفر و عبور و مرور بین‌شهری ممنوع شده و حتی ما توصیه می‌کنیم مردم در این ایام تا حد امکان از سفر پرهیز کنند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ادامه داد: بنابر توضیحات مذکور در کمیسیون تلفیق ما موضوع استفاده از سهمیه بنزین و شارژ کارت‌های سوخت را در زمان دیگری پس از ایام نوروز مطرح کردیم که اعضای کمیسیون به صورت شفاهی و کلی با آن موافقت کردند و بنابر این مقرر شد تصمیمات اساسی در خصوص زمان شارژ کارت‌ها اتخاذ شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه مردم امکان استفاده از تعطیلات نوروزی را در فروردین ماه ندارند و برای حفظ سلامتی‌شان ناچار در ماندن خانه‌هایشان هستند، بنابر این ما پیشنهاد موکول کردن تعطیلات دو هفته‌ای نوروز را به زمان دیگر مطرح کردیم.

رضایی‌کوچی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه برخی اعضای هیأت رئیسه و کارشناسان در بیرون از مجلس از پیشنهادمان استقبال کرده‌اند بر این اساس درصدد عملیاتی شدن طرح مذکور هستیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با توجه به نظر کارشناسی در این خصوص و موافقت‌های صورت گرفته باید طرح لازم برای موکول کردن تعطیلات نوروزی به ایام دیگر پس از رفع ویروس کرونا و اتمام این شرایط به مجلس ارائه شده تا این طرح عملیاتی شود، لذا در حال تهیه این طرح هستیم.

وی در توضیح جزئیات طرح تأخیر تعطیلات نوروزی به زمان پس از رفع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: هنوز زمان دقیق استفاده از تعطیلات نوروزی و همچنین سهمیه نوروزی بنزین برای مردم مشخص نیست، اما آنچه که ما مطرح کرده‌ایم پس از اتمام زمان شیوع بیماری کرونا و رفع این ویروس در زمان احتمالی خرداد ماه و یا اوایل تیرماه خواهد بود؛ یعنی مردم عملاً بتوانند به صورت آزادانه و با خیال راحت از طرح بنزین و تعطیلات خود به نحو احسن استفاده کرده و به سفر بروند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سفرهای نوروزی تعطیلات نوروزی تعطیلات نوروزی کمیسیون تلفیق ویروس کرونا پس از رفع سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست

رشیدی کوچی نماینده مجلس با انتقاد از تلاش برای تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار تایید تعطیلی هفتگی روزهای جمعه - شنبه شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد طرح مجلس برای افزایش تسهیلات آخر هفته، گفت: اینکه هر کاری را بخواهیم سیاسی کنیم و آسمون ریسمون ببافیم که حرفمان را به کرسی بنشنایم اشتباه است. مجلس تصمیم گرفت که در طرحی یک روز به تعطیلات آخر  هفته اضافه کند نگاه ما نیز این بود که با توجه به اینکه در کل دنیا تعطیلات آخر هفته، شنبه و  یکشنبه است ‌و در کشور ما این تعطیلات جمعه است.

وی افزود: ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم و اگر قرار است تعطیلات را اضافه کنیم روز شنبه باشد که فاصله  تعطیلات ما با دیگر کشورها کم و‌دو روز شود.
او اظهار کرد: متاسفانه عده ای با اینکه روز شنبه تعطیل شود مخالف هستند. دیدیدم در فضای اقتصادی کشور نیز فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با تعطیل شدن روز شنبه موافق هستند و تاکید کردند که در صورتی که شنبه ها تعطیل شود در مراودات اقتصادی ‌و تجاری قویتر عمل می کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: عده ای با این استدلال که شنبه برای یهودی هاست که استدلال بی ربطی است با تعطیلات شنبه مخالفت کردند. آنها تلاش می کنند پنجشنبه ها تعطیل شود با این اتفاق  عملا چهار روز با اقتصاد دنیا فاصله داریم و این لج و لحبازی درست نیست و به نفع فضای‌تجاری و اقتصادی کشور نیست.  

رشیدی کوچی تصریح کرد: به ما که با تعطیلی شنبه موافق هستیم برچسب می زنند. وقتی که برچسب می زنند و می گویند شنبه برای  یهودی ها است زبان عده ای بسته می شود. 

این نماینده مجلس افزود: این استدلال که شنبه برای یهودی هاست و باید با تعطیل بودن آن مخالف باشیم جنبه کج فهمی و نافهمی دارد تا جنبه مذهبی و علمی چراکه روز جمعه که امورات مذهبی مان نظیر نماز جمعه و… انجام می شود تعطیل است.  

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان به تعطیلات جمعه و شنبه رای دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟