Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@20:43:10 GMT

درخواست وام اضطراری برای استرداد وجوه خدمات مسافرتی

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۵۵۲۳

درخواست وام اضطراری برای استرداد وجوه خدمات مسافرتی

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: برای استرداد وجوه خدمات سفر به مردم، درخواست وام اضطراری کرده‌ایم

مجید فرقانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استرداد وجوه لغو خدمات مسافرتی در استان، اظهار کرد: همان‌طور که از قبل هم گفته شد، مشکل اصلی این است که در حال حاضر دفاتر مسافرتی ما با حجم زیادی از تقاضای ابطال مواجه بوده و وجهی برای استرداد ندارند؛ چراکه وجوه خرج هتل و دیگر خدمات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مکاتباتی را با استاندار خراسان رضوی و دیگر دستگاه‌ها همچون میراث فرهنگی در کشور در جهت حمایت از دفاتر مسافرتی انجام دادیم و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ما این بوده که تسهیلاتی را در قالب وام اضطراری به دفاتر مسافرتی اختصاص دهند تا بتوانند هم هزینه‌های پایان سال خود را پوشش دهند و هم این که تقاضاهای استرداد را جوابگو باشند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: به جز این مورد، برای مشکلاتی در خصوص حق بیمه کارکنان، مالیات‌ها و هزینه‌های زیادی که بخاطر بحران کرونا موجب خسارت به دفاتر مسافرتی شده، نیز درخواست حمایت داشته‌ایم.

فرقانی یادآور شد: وزیر تعاون و رفاه اجتماعی نیز به این نکته اشاره کرد که بابد خسارات واردآمده به صنعت گردشگری برآورد و جبران شود که امیدواریم به مرحله عمل درآید؛ چراکه شرایط اضطراری را شاهد هستیم و اگر به داد صنعت گردشگری نرسیم، دیگر نمی‌تواند کمر راست کند.

نیمی از خسارات وارده به کسب‌وکارهای کشور، متوجه صنعت گردشگری است

وی تصریح کرد: هنوز درباره این خسارات به عدد خاصی نرسیدیم؛ اما آنچه مسلم است این که سطح و حجم خسارات بسیار بالاست و باید گفت اگر کل کسب و کارها بالای ۵ هزار میلیارد تومان خسارت دید، شاید دو سوم و یا حتی نیمی از آن مربوط به صنعت گردشگری اعم از هتل‌ها، دفاتر مسافرتی و غیره شود.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در خصوص بلیت‌های هواپیما طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، وجوه رزروهای قبل از ۵ اسفند بدون جریمه استرداد شود و در خصوص بلیت‌های بعد از پنجم اسفند باید گفت با توجه به این که کسانی که خرید کردند با علم به این که این معضل وجود دارد، اقدام به چنین کاری کردند، چه باطل شود و چه خود ابطال کنند، طبق جدول مقررات سازمان هواپیمایی مشمول جریمه می‌شود.

ابطال تمام پروازها و تورهای مسافرتی تا پایان نوروز

فرقانی یادآور شد: در خصوص رزرو تورها نیز میراث فرهنگی ابلاغ کرده که تمامی تورها تا بعد از نوروز باطل است و مفهوم این ابطال به این معناست که چون در بسته سفر، بخش بلیت را داریم، این بخش طبق قوانین سازمان مقررات کشوری قابل استرداد و ابطال بوده و بخش تورها نیز طبق اعلام وجوهش استرداد می‌شود.

وی تاکید کرد: به همه بخش‌ها نیز ابلاغ شده که نه سفرهای ورودی و نه خروجی به هیچ عنوان صورت نگیرد. همچنین پروازها در اکثر مسیرها ابطال شده و فعلا چند مسیر اضطراری مثل پروازهای روزانه بین تهران و مشهد با کاهش بسیارِ حجم وجود دارد. اما دیگر پروازها در مسیرهایی چون کیش، قشم و غیره که به خصوص مورد استفاده مردم در ایام نوروز بوده، لغو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاتر خدمات مسافرتی استرداد لغو پروازها تورهای گردشگری کروناویروس كرونا خدمات مسافرتی دفاتر مسافرتی صنعت گردشگری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • سازمان حج و زیارت: استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ١۴٠٢
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد