Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از به مدار پیوستن آزمایشگاه‌های خصوصی واجد شرایط در تشخیص زودهنگام بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمدرضا یثربی در جلسه‌ای که با حضور مسئولان فنی آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا و اهمیت زمان و کیفیت تشخیص بیماری، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاونت درمان بنابر درخواست و نظارت‌های صورت گرفته، آزمایشگاه‌های واجد شرایط و استانداردهای لازم را شناسایی کرده تا در صورت نیاز به عنوان بازوی کمکی در کنار مراکز درمانی دولتی به بیماران خدمت رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمعیت حدود شش میلیونی تحت پوشش دانشگاه، افزود: دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت توان انجام ۱۰۰ تست را به عنوان یک معیار تعیین کرده است و در حال حاضر بخش دولتی ظرفیت انجام این تعداد تست را ندارد؛ به همین دلیل لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی یک اولویت و راهکار مناسب است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: این اداره پس از انجام اقدامات لازم، در نشستی که با مسئولین فنی آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی واجد شرایط و متقاضی همکاری تشکیل داد، هماهنگی‌های لازم برای خدمت رسانی مناسب را انجام داد.

در جلسه دیگری که روز شنبه ۱۷ اسفندماه تشکیل شد با حضور مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت و روسا و نمایندگان مراکز تحقیقاتی گوارشی و کبد، جامع ژنتیک، عفونی اطفال، درباره نحوه استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین در این نشست، مرکز تحقیقات عفونی اطفال واقع در بیمارستان کودکان مفید نسبت به ارائه خدمات تخصصی اعلام آمادگی کرد و مقرر شد مراکز درمانی دیگر از نظر علمی و تجهیزاتی با این مرکز همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیرحسن زرنانی با بیان اینکه امسال محور اصلی همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است، گفت: درهمایش امسال که از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی افزود: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از همایش امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به پارسال افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

امیرحسن زرنانی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این همایش درباره افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت‌های مخاطب همایش گفت: هرچه دستگاه‌ها دقیق‌تر عمل کنند می‌توانند در تشخیص بهتر موثر باشند؛ نقش شرکت‌های تولیدی کیت‌های آزمایشگاهی و تولید کیت‌های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه‌ها مهم‌ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری‌های بالینی به شمار می‌آیند؛ پزشک با توجه به علائم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه‌ها می‌توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی گفت: آزمایشگاه‌ها درنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری‌های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه‌ها کمک کننده هستند.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور


همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسائل روز آزمایشگاهی و پیشرفت‌های فن آوری، نیاز‌های روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با فن آوری و مسایل جدید آزمایشگاه‌ها آشنا کنیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی افزود: در صورتی که به نقش و جایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته شود بسیاری از برنامه‌های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه‌های علمی صورت می‌گیرد و همکاران با داده‌های این آزمایشگاه‌ها در مراکز درمانی گروه مراقبت را هدایت می‌کنند از این رو برگزاری اینگونه همایش‌ها با اهمیت است.

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد