Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@16:55:51 GMT

ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر برای استادی دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۵۷۶۰

ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر برای استادی دانشگاه

محمد رضا رضوان طلب در پاسخ به این سئوال که برخی از متقاضیان جذب فراخوان بهمن ۹۸ با مدرک سطح ۴ حوزه ثبت نام کرده اند، این افراد باید به عنوان متقاضی دارای مدرک دکتری ثبت نام می کردند یا اینکه برای آنان فایل مخصوص گشوده شده است، گفت:  ۱۰هزار و ۹۸  نفر در فراخوان جذب بهمن ۹۸ ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۰هزار و ۴۹۸ نفر، تعداد متقاضیانی که با مدرک دکتری ثبت نام کرده اند، ۹ هزار و ۳۵۴ نفر هستند، ۸۰ نفر با مدرک سطح ۴ و یک نفر با مدرک سطح ۳ حوزه ثبت نام کرده اند، یک هزار و ۶۳ نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز جذب وزارت علوم خاطرنشان کرد: دارندگان مدرک سطح ۴ حوزه از همه مزایای دارندگان دکتری دانشگاهی برخوردارند غیر از آنکه نام سطح چهار حوزه دکتری نیست و از نام دکتر نمی توانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: این انتخاب هم به ابتکار مسئولین حوزه بوده است که در پیشنهاد خودشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی مدارک حوزوی را با نام سطح دو، سطح ۳ و سطح ۴ نام‌گذاری و پیشنهاد کرده‌اند و تمایل نداشته اند که عناوین حوزوی با عناوین دانشگاهی یکی شود.  

رضوان طلب یادآورشد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم همین نکته را در رهنمودهای خود به اعضای مدرسه عالی فقه فرموده‌اند و اعلام مخالفت کرده‌اند با اینکه این عناوین یکی بشود هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هم همین معنا را در رای خود تایید کرده است.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم خاطرنشان کرد: بدون شک این به معنای آن نیست که دارندگان سطح ۴ حوزه از فضل و کمال کمتری برخوردارند بلکه دارندگان مدرک سطح ۴ حوزه فضیلت های علمی بسیار بالاتری دارند، لکن مسئولین نام آن را سطح ۴ و به تعبیری معادل دکتری دانسته اند.

وی ادامه داد: بنابراین دارندگان مدارک سطح ۴ حوزه بدون هیچگونه شکی می‌توانند در هر کجا که فراخوانی با مدرک دکتری صورت گرفته ثبت نام کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم توضیح داد: در صورتی که موضوع تحصیلی فراخوان با موضوع درج شده در مدرک سطح ۴ آنان تطابق داشته باشد دانشگاه ها نمی توانند به هیچ وجه تفکیکی بین سطح چهار حوزه و دکتری در رشته های معارف اسلامی و فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و امثال آن از علوم حوزوی داشته باشند.

۴۷۲۳۱ کد خبر 1363868

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری روحانیت روحانیون طلاب ثبت نام کرده اند سطح ۴ حوزه مدرک سطح ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092978

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند