Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:33:34 GMT

محکومیت وقایع اخیر علیه مسلمانان در هند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۵۸۰۹

محکومیت وقایع اخیر علیه مسلمانان در هند

مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای، اقدامات و وقایع ناگوار اخیر بر علیه مسلمانان هند را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر اقدامات و وقایع ناگوار و غیر انسانی در حق مسلمانان مظلوم هند به وقوع پیوسته و برخورد خلاف قطعنامه های سازمان ملل ، حق کشی، از بین رفتن حقوق اولیه و اقدامات و قوانین  توهین آمیز اخیر  علیه ۲۰۰ میلیون مسلمان هند اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به واسطه این رویکرد تحقیرآمیز، دست گروه های افراطی و هندوهای متعصب علیه مسلمانان همراه با سکوت و نظاره مراجع مربوطه باز گذاشته شد تا با توهین، هتک حرمت و از بین بردن حقوق اولیه آنان، به تدریج استحاله فرهنگی را در حق مسلمانان با همکاری برخی نهادها و گروه های وابسته شکل دهند تا مسئله مسلمانان به فراموشی سپرده شود و این در حالی است که مسلمانان هند سالیان متمادی و طولانی در کنار مردم هند با فرهنگ و تمدن، زندگی مسالمت آمیز داشته اند.

بر کسی پوشیده نیست که این اقدامات غیردموکراتیک که بی ارتباط با سفر ترامپ و حمایت های صهیونیزم بین الملل نیست به منظور از بین بردن یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان هندوستان است تا با نسل کشی، توان و سرمایه اجتماعی آنان را هرچه بیشتر تقلیل و تضعیف نماید.

اقدامات اخیر آمریکا و صهیونیزم بین الملل در آغاز سده بیست و یکم، همگی حکایت از توطئه ای بس خطرناک و از قبل طراحی شده علیه مسلمانان جهان، خصوصاً منطقه غرب آسیا، فلسطین، عراق، سوریه، یمن، میانمار و اخیراً در هندوستان دارد که به دنبال از بین بردن هرچه بیشتر قابلیت ها و توانمندی های جهان اسلام است.

نکته مهم دیگر حمایت های سیاسی جریان دروغین حقوق بشر و دموکراسی خواهی در مقابل کشتار و رویدادهای به وقوع پیوسته توسط گروه های افراطی و هندوهای متعصب است که در سکوتی مرگ بار فرو رفته و دست گروه های متعصب و افراطی را در از بین بردن حقوق و سرنوشت مسلمانان باز گذاشته است.

وقایع اخیر در هند، همچون سیاست جنگ نیابتی و ترویج جریانات تروریستی مانند داعش بدعتی خطرناک در روابط بین الملل است که ضمن پایمال کردن حقوق 200 میلیون مسلمان، می تواند زمینه ساز بروز بحران ها و نارضایتی ها در سایر کشورها گردد و در واقع جامعه جهانی با تجاهل به آن، آنارشیسم بین المللی را ترویج می کند که دیگر امکان مواجهه با آن را نخواهد داشت.

مجمع جهانی بیداری اسلامی، ضمن محکومیت این جنایات، از دولت هند انتظار دارد برای توقف این کشتارها و جنایات اقدام نماید و از تمامی مجامع حقوق بشری، علما و رهبران جهان اسلام، مسلمانان، آزادی خواهان و دولت های آزاده جهان می خواهد تا قبل از شکل گیری یک نسل کشی آشکار، با موضع گیری صریح و سریع خود، این اقدامات را که در راستای اسلام هراسی و نابودی مسلمانان صورت می پذیرد، محکوم نمایند و تمامی مساعی خویش را برای رعایت حقوق مسلمانان از مجاری مختلف به عمل آوردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خشونت علیه مسلمانان هند مجمع جهانی بیداری اسلامی علیه مسلمانان بین بردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

به گزارش قدس خراسان، دانشجویان دختر و پسر از ۲ پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد مشهد به همراه اساتید خود در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن ایالات متحده آمریکا در محکومیت جنایات اسرائیل غاصب سر دادند.

همچنین این اساتید در سخنانی رفتار دوگانه مقامات آمریکایی در خصوص آزادی بیان و فعالیت‌های آزاد دانشجویان را محکوم کردند؛ در ادامه بیانیه جامعه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان در محکومیت خشونت پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویان در مراکز علمی این کشور را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اساتید دانشگاه فرهنگیان مشهد ضمن حمایت از همه حرکت‌های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در سراسر جهان، حمایت خود را از حرکت اعتراضی دانشگاهیان در مراکز آموزش عالی این کشور اعلام کرده و انزجار خود را نسبت به رفتار دوگانه دولت و هیات حاکمه آمریکا در سلب آزادی‌های معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد.

در حاشیه این تجمع یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی که در هر ماجرایی در جهان سریع وارد شده و به اظهار نظر و دخالت در امور دیگران می‌پردازند، در خصوص سلب آزادی بیان دانشجویان خود پاسخگو باشند.

زینب صابری افزود: به ظاهر گفته اند امکان انجام هر حرکت اعتراضی در کشورهای غربی و به خصوص آمریکا فراهم است، اما وقایع اخیر نشان داد فقط رویدادهایی که با دیدگاه هیات حاکمه هم جهت باشد امکان بروز دارد و فقط قشری که با سیاست‌های رژیم صهیونیستی همراه هستند امکان اظهار نظر دارند.

همچنین در این تجمع برخی دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی از رفتار سلبریتی ها و افراد مشهور هنری و ورزشی کشورمان که بر خلاف آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، در برابر خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها سکوت کرده‌اند انتقاد کردند.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد