Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@08:26:04 GMT

واکنش پمپئو به حمله به پایگاه «التاجی» در عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۶۲۲۳

واکنش پمپئو به حمله به پایگاه «التاجی» در عراق

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس طی یک تماس تلفنی در خصوص حملات راکتی شب گذشته به پایگاه «التاجی» عراق رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در یک پیام توییتری به حملات راکتی شب گذشته (چهارشنبه) به پایگاه «التاجی» عراق واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «حمله مرگبار امروز (۲۱ اسفندماه) به پایگاه نظامی کمپ التاجی عراق تحمل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من و دومینیک راب (وزیر خارجه انگلیس) توافق داریم که آنهایی که مسئول این حملات هستند باید پاسخگو باشند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در پی وقوع حملات راکتی شب گذشته به پایگاه التاجی عراق که در آن یک نظامی انگلیسی و دو نظامی آمریکایی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند، با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص گفت‌وگوی تلفنی پمپئو و راب اعلام کرد: «وزیر پامپئو و وزیر راب بر اتحاد ایالات متحده و پادشاهی متحده در خصوص این موضوع تأکید کردند و آنها تمامی حملات علیه نیروهای ائتلاف را که از تلاش‌های دولت عراق برای شکست داعش پشتیانی می‌کنند، محکوم کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه انگلیس تصریح کردند که افرادی که مسئول این حملات هستند، باید پاسخگو باشند».

پیش از این شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرده بود که  ۱۸ پرتابه به سمت پایگاه التاجی بغداد شلیک شده است که محل استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی و دیگر نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش می‌باشد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا نیز ضمن تأیید اصابت چندین موشک به پایگاه نظامی التاجی عراق گفته بود که وضعیت التاجی را از نزدیک دنبال می‌کنند و تحقیقات در این خصوص شروع شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام مایک پمپئو پایگاه التاجی عراق توییتر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه