Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:15:27 GMT

دستورتهیه کیک ماست بدون فر

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۶۹۸۱

ابتدا شعله پخش کن را روی گاز بگذارید و شعله را روشن کنید شعله متوسط باشد و ماهیتابه رژیمی را بگذارید روی آن تا گرم شود و مانند فر عمل کند. ناطقان: مواد لازم برای کیک ماست بدون فر :
 آرد سفید قنادی      2 لیوان
تخم مرغ      4 عدد
 ماست شیرین     1 لیوان
 شکر      1 لیوان
روغن مایع     2/3 لیوان
وانیل     1/8 قاشق چایخوری
بکینگ پودر     1 قاشق سوپخوری سرخالی
کشمش و گردو نگینی (اختیاری)     از هر کدام 1/4 لیوان

 

طرز تهیه کیک ماست بدون فر:

ابتدا شعله پخش کن را روی گاز بگذارید و شعله را روشن کنید شعله متوسط باشد و ماهیتابه رژیمی را بگذارید روی آن تا گرم شود و مانند فر عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشر در ماهیتابه را باز کنید 15 دقیقه برای گرم کردن ماهیتابه کافی است. در این فاصله تخم مرغ ها را با شکر و وانیل بزنید تا حدی مخلوط کنید که کرم رنگ و کش دار شود سپس ماست را اضافه کنید و هم بزنید، در حد مخلوط کردن روغن مایع اضافه کنید، و باز هم در حد مخلوط کردن هم بزنید.

 

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و الک کنید و در سه مرحله به مواد اضافه کنید و در آخر یک دور با همزن می زنیم تا خوب مخلوط شود، کف ماهیتابه را چرب کنید دو عدد کاغذ روغنی کف ماهیتابه پهن کنید و مواد را روی کاغذ روغنی بریزید اگر از گردو و کشمش استفاده می کنید آن ها را روی مواد کیک بریزید و و با خلال آن ها را در خمیر فرو ببرید و در ماهیتابه را کیپ کنید.

 

سپس شعله را خیلی کم کنید مانند زمانی که می خواهید برنج دم کنید بعد از 25 دقیقه تست کنید اگر اطراف کیک طلایی رنگ شده بود ماهیتابه را برگردانید. و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید.

 

این دستور کیک را می توانید در قابلمه هم درست کنید و هم می توانید در فر با دمای 180 درجه به مدت 40 - 45 دقیقه درست کنید.

 

نکاتی برای تهیه کیک ماستی بدون فر:

برای درست کردن کیک ماستی داخل قابلمه یا ماهیتابه حتما از ماست شیرین استفاده کنید شیر باعث می شود کیک عرق کند و با ماست بافت کیک عالی می شود.

 

برای این دو عدد کاغذ روغنی انداختیم که زیر کیک نسوزد اگر بخواهید برگردانید طرف دیگر ماهیتابه چرب کردن نمی خواهد زیرا کیک پخته شده است فقط می خواهیم روی آن طلایی شود و خمیرتان خشک نشود.

 

حتما واشر ماهیتابه را در بیاورید که کیک تان خمیر نشود.

منظور از لیوان، لیوان فرانسوی دسته دار است.
برچسب ها: کیک ماست ، ناطقان ، فر ، شیرین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کیک ماست ناطقان فر شیرین کاغذ روغنی کیک ماست بدون فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 «اینجا نشستیم، تحولات ایران را زیر نظر داریم و جنگ اطلاعاتی خود را به پیش می‌بریم... ایران فکر نکند فردا که رابطه ما با روسیه بهم خورد می‌تواند اینجا را پس بگیرد... ما تنها نیستم، برادر ما اسرائیل در کنار ماست، شالوم اسرائیل...» اینها بخشی از مواضع کارشناس باکویی یکی از تلویزیون باکو است. این اظهارات را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • بدرود ؛ محمد نوری
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی