Web Analytics Made Easy - Statcounter

در‏ حالی‏که هر روز به تعداد قربانیان کرونا ویروس اضافه می‏شود و اداره صمت کردستان از توزیع مواد ضد عفونی کننده از فرداها خبر می دهد؛ ماسک و مواد ضدعفونی کننده به کالایی کم‏یاب تبدیل شده و مردم برای تهیه‏ آنها باید از هفت‏خان رستم رد شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، با انتشار اخبار شیوع بیماری کرونا در استان کردستان، موج خرید اقلام بهداشتی مانند انواع ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در جامعه شکل گرفت و همین موضوع زمینه را برای سودجویی برخی افراد نیز فراهم ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کمبود این اقلام بهداشتی در سطح شهر و نگرانی مردم بابت تامین و حفظ سلامتی صدای اعتراض آنان را بلند کرده است؛ آنهم در شرایطی که از یکسو، موج اطلاع رسانی و خبرهای نگران کننده در این زمینه در استان در حال افزایش است و از سوی دیگر، کارشناسان امور پزشکی به دلیل نوپدید بودن این بیماری، هیچ راه قطعی برای درمان  آن ارایه نمی کنند.

در چنین شرایطی، گزارش های میدانی خبرنگار کردتودی از داروخانه های مختلف دولتی و خصوصی در سطح استان کردستان و بالاخص شهرستان سنندج حتی داروخانه های شبانه روزی و هلال احمر، یک موضوع واحد را نشان می دهد؛ نبود اقلام بهداشتی مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از جمله انواع ماسک، دستکش، مایع و ژل ضد عفونی کننده و حتی، الکل.

در این میان، شهروندانی را نیز می توان مشاهده کرد که به گفته خودشان پس از جست وجوی فراوان در حداقل ۲۰ داروخانه، بالاخره موفق شده اند یک بسته دستکش لاتکس یا تعدادی ماسک یکبار مصرف با قیمتی گزاف پیدا کنند.

به گفته این شهروندان، طی روزهای اخیر قیمت هر یک قلم ماسک یکبار مصرف از ۵۰۰ تومان به ده هزار تومان و حتی بیشتر و ماسک های فیلتردار نیز که قیمت آنها بین ۲ تا ۵ هزار تومان بود،   به ۲۵ تا ۳5 هزار تومان افزایش یافته است.

 مسئولان برخی داروخانه ها نیز در توجیه این وضعیت می گویند هر بار هر کدام از ماسک ها، دستکش ها یا مایع و ژل عفونی به دست داروخانه ها می رسد، گرانتر از بار قبلی است البته به شرطی که شرکت های توزیع کننده قصد فروش داشته باشند.

این در حالی است که 3 روز پیش مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خبری را مبنی بر اینکه " مواد ضدعفونی کننده از فردا در داروخانه های کردستان قابل تهیه است" اما گویا این فردا به فرداهای بعد پیوست.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفته بود: مردم استان از فردا می توانند مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

محمد دره وزمی اظهار داشت: چهار واحد تولیدی ( 2 واحد در سنندج و 2 واحد در شهرستان سقز) در حال تولید مواد ضدعفونی کننده هستند تا نیاز مردم استان را تامین کنند.

وی اضافه کرد: با کمک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان 25 تن الکل مورد نیاز برای این واحدها را تامین کردیم و در اختیار آنها قرار دادیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزود: در یکی از واحدهای تولیدی سنندج روزانه پنچ تا 6 تن مایع ضدعفونی کننده در بطری های 500 سی سی به قیمت 16 هزار و 750 تومان برای مصرف کنندگان تولید می شود.

دره وزمی یادآور شد: در یکی دیگر از واحدها هم روزانه 2 تن مایع ضدعفونی کننده در بطری های 400 سی سی به قیمت 13 هزار و 850 تومان برای مصرف کنندگان تولید می شود.

وی گفت: از فردا مردم می توانند به داروخانه های سطح استان مراجعه و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خود را تهیه کنند.

این در حالی است که با مراجعه به چندین داروخانه سطح استان کردستان متاسفانه هیچ نوع ماسک و ماده ضد عفونی کننده ای یافت نشد و معلوم نیست رئیس سازمان صمت چرا این قولهای بی عمل را در جلو دوربین رسانه ها بر زبان آورده است!!

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مواد ضدعفونی کننده ضد عفونی کننده اقلام بهداشتی استان کردستان داروخانه ها مواد ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سردار "حمید هداوند" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله ای و ۵ تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۰۹۶۳۰۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان وظیفه شناس در حوزه قاچاق کالا است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899802

دیگر خبرها

  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود