Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کارشناسان و متخصصان  با انتشار گزارشی به تازگی اعلام کردند که ۹۹.۹ درصد از کاربران تنها به یک دلیل توسط هکر‌ها و مجرمان سایبری هک می‌شوند و آن نیز استفاده نکردن از قابلیت احراز هویت چند مرحله‌ای در حساب‌های کاربری آنهاست.

به باور آن‌ها حدود ۱.۲ میلیون حساب کاربری  در ژانویه ۲۰۲۰ در معرض خطر هک شدن قرار گرفته است که تنها انجام یک اقدام ساده می‌توانست جلوی نفوذ هکر‌ها را بگیرند و امنیت حساب‌های کاربری آن‌ها را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام ساده بدون شک فعال سازی قابلیت احراز هویت دو یا چند مرحله‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد با طی چند مرحله هویت اصلی آن‌ها توسط هوش مصنوعی  شناسایی شود.

طبق آمار‌های ارائه شده توسط کارشناسان  در ژانویه ۲۰۲۰، تنها ۱۱ درصد از حساب‌های کاربری مشاغل  از احراز هویت چند مرحله استفاده کرده اند که این امر موجب می‌شود که دست هکر‌ها و مجرمان سایبری برای نفوذ به اطلاعات شخصی موجود در حساب‌های کاربری کاربران و دسترسی به رمز عبور آن‌ها باز شود و بتوانند اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند.

به گفته این کارشناسان همچنین یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از نفوذ هکر‌ها استفاده نکردن از رمز‌های عبور تکراری و قابل حدس است.

متخصصان  در آخرین گزارش خود تاکید کرده اند که ساده‌ترین راه به منظور کاهش احتمال نفوذ هکر‌ها به حساب‌های کاربری فعال سازی قابلیت احراز هویت چند مرحله‌ای توسط کاربران است که همین اقدام احتمال هک حساب‌های کاربری را ۹۹.۹ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوش مصنوعی هک کردن هک شدن حساب های کاربری احراز هویت چند مرحله هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • ادعای مداح معروف از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غرب در هیئت‌ها | فیلـم
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • حاج صادق آهنگران افشا کرد: جاسوس‌ها در هیئت‌ها نفوذ کرده‌اند
  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • دریافت متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای پولی می‌شود
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟