Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی آخرین مصوبات بسیج ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد و گفت: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به شدت مورد استقبال کارشناسان ارشد سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت‌.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره آخرین مصوبات طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: این طرح با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با 12 کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی طرح مقابله با کرونا را مطرح کردیم، تصریح کرد: این طرح به شدت مورد استقبال آنها قرار گرفت و اعلام کردند این طرح می‌تواند به‌عنوان الگوی موفق در ایران ثبت شود. اگر بتوانیم از چرخش افراد مشکوک در جامعه پیشگیری و آموزش‌های لازم را ارائه کنیم زنجیره انتقال را قطع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این طرح مبنی بر این است که بتوانیم سرعت تشخیص افراد را بالا ببریم، در همین راستا تعداد آزمایشگاه‌های کشور را از سه آزمایشگاه به 50 واحد رساندیم و تا هفته بعد تعداد این آزمایشگاه‌ها به 70 واحد خواهد رسید.

نمکی خاطرنشان کرد: برخلاف روزهای اول که هجمه سنگین مردم به دلیل ترس از کرونا باعث شد افراد مشکوک و آلوده در کنار هم در بیمارستان‌ها قرار بگیرند، الان با مسیر خاصی که تعریف کرده‌ایم ورود و خروج افراد مشکوک و آلوده جدا می‌شود و در بیمارستان‌ها با اجرای این طرح بار تراکم کاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت  ادامه داد: بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهار استان از جمله گیلان و قم با مدیریت استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های مردم نهاد و بسیج اجرا شد که در این دو استان با اجرای این طرح موج خروجی نسبت به ورودی افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: در دو روز گذشته حدود سه و نیم میلیون نفر را ارزیابی و از این میان حدود 1200 نفر را شناسایی کرده‌ایم که باید تحت مراقبت قرار بگیرند و از بین این افراد، فقط 270 نفر بستری شده‌اند و 2700 نفر افرادی که با افراد مبتلا در تماس بوده‌اند تحت مراقبت و نظارت قرار گرفته‌اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام وزیر بهداشت سعید نمکی ویروس کرونا سلامت بسیج ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسکندری ظهر دوشنبه در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان برگزار شد اظهار کرد: روایان پیشرفت روایتگر دستاوردهای نظام اسلامی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنعت و تولید است.

مسوول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تولید در سرفصل‌های مختلف بیان کرد: تولید محور محرکه اقتصاد، معیشت و رفاه اجتماعی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

اسکندری با اشاره به نقش جامعه کارگری در سرزندگی و پویایی تولید اضافه کرد: تولید و اشتغال بدون حضور و فعالیت کارگران بی معنا است و لذا می‌طلبد نگاه ویژه ای به جامعه کارگری صورت گیرد.

به گفته وی روایت پیشرفت و امید آفرینی جامعه و انتشار در سطح اقشار جامعه که با همکاری بسیج کارگری، اداره کار و بسیج رسانه صورت می‌گیرد باید مستمر باشد.

مسوول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بسیج موجب تقویت همبستگی و تعامل بین دستگاه‌ها، نهادها، مسؤولان و مردم در بخش‌های مختلف شده است.

اسکندری با الهام گیری از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه کار و تولید اضافه کرد: دشمن دنبال فروپاشی اقتصادی در کشور است و جلوی این فاجعه با تلاش افسران تولید و اشتغال گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید در رفع مشکلات جامعه نقش مهم و حیاتی دارد، افزود: مردمی سازی اقتصاد و تولید با همت، سرمایه و ابتکار مردم محقق می‌شود.

کد خبر 6092162

دیگر خبرها

  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی