Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اتاق اصناف قم، علی لاریجانی در این تماس تلفنی ، ضمن شنیدن گزارش اقدامات مجموعه اتاق اصناف قم در مقابله با ویروس کرونا از تلاش مجموعه اتاق اصناف قم و اتحادیه های صنفی تحت پوشش و همچنین کسبه و بازاریان در این خصوص و همچنین تعامل اصناف و فعالان اقتصادی با مجمع خیرین تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش: همچنین رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برخی از اقدامات مجلس و دولت برای صنوف و رونق کسب و کار در شرایط کنونی، قول مساعد برای پیگیری مطالبات و خواسته های کسبه و بازاریان قم را داد.

رییس اتاق اصناف قم نیز گفت: مطرح شدن پدیده ویروس کرونا آن هم در روزهای پایان سال که اصناف امید به افزایش حجم فروش و تجارت را داشتند رکود حاکم بر بازار را در استان تشدید کرده‌است.

حسن احمدلو بیان داشت: نگرانی جدی کنونی در ارتباط با تبعات اقتصادی بروز بحران کرونا برای صنوف این است که فعالان بازار که در هر شرایطی مجبور به صرف هزینه های ثابتی مانند حقوق کارگران، اجاره مغازه، هزینه بیمه، آب، برق و گاز هستند لاجرم به خاطر کاهش درآمد قادر نباشند حتی از پس چنین هزینه هایی برآیند و بهای آن را پرداخت کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اتاق اصناف قم در خصوص مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: هرچند وضعیت بازار در مورد فروش کالاهای بهداشتی و اقلامی همچون ماسک، مواد ضدعفونی و شوینده های مورد نیاز برای اقدامات پیشگیرانه از بیماری، وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده اما سایر صنوف فعال در سطح کل بازار قم وضعیت مناسبی در امر فروش و تجارت کالا و خدمات ندارند.

وی اضافه کرد: مدیریت صحیح این وضعیت تحمیلی بر بازار، تعامل و همکاری و همراهی سازمان هایی همچون تامین اجتماعی، شرکت های آب، برق، گاز، امور اقتصادی و دارایی و نیز امور مالیاتی می تواند کمک شایانی به اصناف در این شرایط نماید.

احمدلو در پایان از تلاش های رییس مجلس شورای اسلامی به منظور جذب اعتبارات استانی به خصوص جذب ۱۶۰ میلیارد تومان برای مقابله با ویروس کرونا به نمایندگی از اصناف و بازاریان تقدیر و تشکر کرد.

۳۴هزار و ۶۸۰ واحد صنفی مجوز دار در بخش‌های توزیعی،‌ خدماتی،‌ تولیدی و فنی در استان قم فعال است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

برای مقابله با ویروس کرونا، مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم علی لاریجانی اصناف بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم علی لاریجانی اصناف بهداشت و سلامت ویروس کرونا قم علی لاریجانی اصناف بهداشت و سلامت مقابله با ویروس کرونا اتاق اصناف قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف رییس مجلس در راستای اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد. دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد و اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

وی افزود: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند