Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر گرگیچ گفت: بیمارستان رازی سراوان برای مقابله با ویروس کرونا کمبود دارو و امکانات ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر گرگیچ، رئیس بیمارستان رازی سراوان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه بیمارستان رازی در حال حاضر آماده پذیرش کلیه بیماران است، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جهان و کشور، یک بخش با ظرفیت 22 تختخواب ویژه همراه با دو تخت آی سی یو دار با تمام امکانات در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از نظر دارو و تجهیزات پزشکی در شهرستان سراوان مشکل خاصی وجود ندارد، افزود:   بیمارانی با علائم تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می کنند اما تاکنون از سطح شهر بیماری کرونا مثبت نداشته اند.

رئیس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: به تازگی در شبکه های اجتماعی چند کلیپ انتقال بیمار کرونایی به بیمارستان رازی منتشر شده است که این مورد صحت ندارد، چرا که کلیه بیماران با علائم تب و تنگی نفس که با اورژانس به بیمارستان منتقل می شوند، با لباس مخصوص حمل می شوند.

گرگیچ با بیان اینکه جا به جایی بیماران با لباس مخصوص دلیل بر کرونا مثبت نیست، خاطر نشان کرد: شهروندان به شایعات فضای مجازی که با اهداف خاصی منتشر می شود، توجه نکنند.

وی با توجه به اینکه شایعه فوت تمامی بیماران کرونا مثبت کاملا کذب است چرا که 9 برابر افراد فوت شده در ایران درمان می شوند، ادامه داد: افراد کرونا مثبت به مدت  14 روز  در بیمارستان تحت درمان قرار می گیرند و پس از بهبودی و منفی شدن دو تست کرونا مثبت، مرخص خواهند شد.

رئیس بیمارستان رازی سراوان اذعان کرد: پس از مرخص شدن افراد بیمار، آموزش های لازم و تجهیزات مورد نیاز  برای حفاظت شخصی ارائه می شود.

 گفتنی است طبق بازدیدی که خبرنگارما از بخش کرونا بیمارستان رازی شهرستان سراوان، کادر درمان این بیمارستان از مردم خواستند تا به شایعات فضای مجازی توجه نکرده و برای سلامت بیماران، پزشکان، پرستاران و کادر درمان دعا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان رازی سراوان کرونا مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان