Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@02:24:47 GMT

قیمت ماسک اصلاح شد/ توزیع وظیفه ما نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۷۵۸۶

قیمت ماسک اصلاح شد/ توزیع وظیفه ما نیست

صادقی نیارکی درباره تولید ماسک درکشور گفت: قیمت ماسک در تصمیمات اخیر اصلاح شده است و برای ماسک های مختلف 700 تا 800 تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مهدی صادقی نیارکی در نشست ستاد مبارزه باکرونا در وزارت صمت با نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی که امروز برگزارشد، توضیح داد: همزمان با اعلام خبر شیوع ویروس کرونا در کشور صادرات 15 قلم کالااز جمله آب ژاول، مواد شوینده ، تیشو، دستمال کاغذی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ممنوع شده است.

وی اضافه کرد: برای نظارت برعرضه واحدهای تولید کننده الکل، ناظر مقیم به صورت تمام وقت در محل واحد ها مستقر شده است و در ادامه فهرست تولید کنندگان به صورت مشترکبرای سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ارسال خواهد شد.

صادق نیارکی با اشاره به اینکه اولویت نخست وزارت بهداشت مراکز درمانی هستند، توضیح داد: وزرات بهداشت برای 150 واحد مجوز موقت سه ماهه برای تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده صادر کرده است که سهمیه ارائه شده الکل آنها نا مشخص است.

وی ادامه داد: با بررسی های ما 18 واحد را وزارت بهداشت به ما معرفی کرد و 22 واحد صنعتی شوینده که تغییر کاربری داده اند از سوی انجمن مربوطه معرفی شده است و قرار است که روزانه 130 هزار لیتر از دپوی الکل رازی را دریافت کنند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه تا کنون 40 کارخانه و واحد تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده مشخص شده اند که سهمیه الکل برای آنها مشخص شده است، گفت: وزرات بهداشت 16 شرکت پخش را معرفی کرده است که این محصولات را توزیع کند. درحال حاضر تمام تولید، زیر نظر کلید وزارت صمت استو از در کارخانه تا پخش به داروخانه و مراکز درمانی برای عهده وزارت بهداشت و شرکت های پخشی که تعیین کرده است، سپرده شده است.

صادقی نیارکی گفت: در سطح کشور برای تولید ماسک N95 فقط یک واحد وجود دارد که متعلق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که این واحد نیز با پیگیری های انجام شده تولید 6 هزار عدد ماسک خود را به 25 هزار عدد رسانده است؛ این درحالی است که وزارت بهداشت نیاز خود به ماسک N95 در کشور را 5 میلیون اعلام کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های وزارت دفاع در تولید ماسک اشاره کرد و گفت: طی تفاهم نامه وزارت دفاع با وزارت بهداشت روزانه می تواند 15 هزار عدد ماسک M750 و 10 هزار عدد هم N95 تولید کند که ظرفیت تولید این ماسک در کشور را بین 35 تا 40 هزار عدد می رساند که باز هم نیاز به 50 هزار عدد ماسک در کشور وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه به تولید لباس یکسره پزشکی اشاره کرد و گفت: طی نشست با اتحادیه پوشاک مقررشد که مواداولیه و پارچه تولید این لباس در اختیار آنها قرار بگیردآنها آمادگی تولید و دوخت 5 هزار عدد این نوع لباس را دارندو می توانند این ظرفیت را به 5 هزار عدد نیز برسانند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا وزارت صمت تولید ماسک وزارت بهداشت هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران عنوان کرد: افزایش حقوق را انجام دادیم نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها را در ردیف‌های مبنا انجام دادیم که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد امسال بیش از سال قبل افزایش داشته است. امیدواریم با مدیریت اقتصادی از سوی دولت و مهار تورم و کمک های معیشیتی بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

 

 

وی در خصوص مسکن کارگری بیان کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال اظهار داشت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»