Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استانداران ۴ استان کشور، ضمن دریافت گزارش دقیق از فعالیتهایشان در ارتباط با اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، دستورات لازم را برای تامین نیازهای ضروری این استانها برای مقابله با بیماری کرونا صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» روز پنجشنبه (۲۲ اسفند) در پی تماس با استانداران البرز، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی، به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسوول ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و وزیران کشور، صنعت، معدن و تجارت و ارتباط و فناوری اطلاعات ، دستورات لازم را برای رفع نیازهای این استان ها در حوزه ماموریت هر یک از این وزارتخانه ها، ابلاغ نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین مقرر شد تمامی محورهای مطروحه در گفت وگوی تلفنی هفته جاری رئیس جمهور با استانداران هفت استان کشور جمع بندی و در اولین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست وی تشکیل می شود، مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

 

رئیس جمهوری با درخواست از استانداران برای تلاش در مسیر به حداقل رساندن صدمات بیماری کرونا بر سلامت ، اقتصاد و زندگی مردم ، تشویق مردم به ماندن در خانه به عنوان امن ترین مکان برای حفظ سلامت خانواده با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس را در این برهه زمانی گامی ارزشمند خواند و دستورات مقتضی را برای اجرای سریع و دقیق تمهیدات و پروتکل بهداشتی مختص تعطیلات نوروزی ارائه کرد.

 

رئیس جمهوری با قدردانی مجدد از تلاش خستگی ناپذیر و مسوولانه کادر درمانی کشور به عنوان سرداران خط اول مبارزه با بیماری کرونا اظهارداشت: نیازها و دغدغه های کادر درمانی بیمارستان ها و همه کسانی که در خط اول پیشگیری و مقابله با کرونا مشغول خدمت هستند باید هر چه سریعتر رفع گردد و کادر درمانی و پزشکان مورد نیاز بیمارستانها  براساس سیاستهای ستاد ملی کرونا به گونه ای تقویت شود که در این ایام  در کار و زندگی شخصی خود با مشکل مواجه نشوند.

 

روحانی در ادامه به توافقات با ستاد فرماندهی نیروهای مسلح کشور اشاره کرد و از استانداران خواست از ظرفیت این نیروها در حوزه تامین کادر درمانی و فضاهای درمانی مورد نیاز برای تسریع در روند مقابله و ریشه کنی بیماری کرونا بهره گرفته شود.

 

رئیس جمهوری لازمه موفقیت هر طرح و برنامه ای در کشور را مشارکت و همراهی مردم دانست و تاکید کرد: بی تردید مردم همانند دیگر صحنه ها، در این مبارزه همگانی با بیماری کرونا ، همراهی و مشارکتی فعال دارند و در این راستا باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در چارچوب مشارکت جویی مردمی برای مهار ویروس کرونا استفاده کرد.

 

رئیس جمهوری جلوگیری از انتشار شایعات بی اساس در فضای رسانه ای با انتشار دقیق و به موقع اخبار و واقعیت ها با هدف ممانعت از ایجاد وحشت و اضطراب در میان مردم  را ضروری خواند.

 

روحانی همچنین اظهارداشت: ضروری است در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، رفت و آمد مردم در ایام تعطیلات نوروزی در مبادی خروجی شهرها ، در چارچوب پروتکل های بهداشتی کنترل شود تا به این ترتیب تا حد امکان از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آید.

 

عزیزالله شهبازی استاندار البرز، عباس رضایی استاندار اصفهان، سید علی آقازاده استاندار مرکزی و علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این تماس های تلفنی، گزارشی دقیق از فعالیتهایشان در ارتباط با اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ارائه کردند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی مبارزه با بیماری کرونا ستاد ملی مبارزه کادر درمانی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است

امام جمعه شهرستان پلدشت گفت: امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است، همه باید به آن توجه ویژه کنند و قدردان زحمات آن‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام وحید طالبی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه شهرستان پلدشت با اشاره به اهمیت کسب روزی حلال و با اشاره به در پیش بودن روز کارگر اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند، دست‌هایی که برای کسب روزی حلال برای خود و خانواده‌اش تلاش می‌کند در آتش جهنم نمی‌سوزد و بر این اساس جایگاه انسانی‌هایی که برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه کسی که برای کسب روزی حلال از خانه خارج می‌شد اگر در بین راه کشته شود شهید محسوب می‌شود و همانند جهاد در راه خداوند است، افزود: هدف اصلی آفرینش، تلاش برای رسیدن به کسب روزی حلال است و پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند، کسی که با حمل هیزم روزی به دست می‌آورد و از آن درآمد خود صدقه می‌دهد، جایگاهش بالاتر از افرادی است که کار نمی‌کنند.

امام جمعه شهرستان پلدشت با تاکید بر اینکه بیکاری و سستی منجر به مسائل و مشکلات فراوانی در جامعه می‌شود و جامعه را به نابودی می‌کشاند، گفت: آثار و برکات انسان‌های تلاشگر در زندگی و جامعه فرد نمایان می‌شود و کار کردن عیب نیست.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به ۹ اردیبهشت سالروز شوراهای اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حضور مردم در مسائل مختلف را به اوج خود رسانده است و انتخاب شوراهای اسلامی گوشه‌ای کوچک از آن است.

وی با اشاره روز جهانی کار و کارگر، با بیان اینکه جوانان مستعد و متخصص از پتانسیل‌های مهم هر کشوری است و مسئولان نظام باید آن‌ها را کشف و به‌کارگیری کنند، افزود: رکن جهش تولید، کارگر است و اگر کارگر نباشید تولیدی صورت نمی‌گیرد، وقتی از ظرفیت کارگری برای جهش تولید به‌درستی استفاده شود دست کارگر هم پر می‌شود.

امام‌جمعه پلدشت با تاکید بر اینکه هدف دشمن و استکبار عقب نگه‌داشتن تولید است و حل این مشکل نیازمند حمایت از تولید داخلی است، اظهار کرد: امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است، همه باید به آن توجه ویژه کنند و از زحمات آنها قدردان باشند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به تحریم‌ها افزود: ملت زنده از دشمنی دشمن برای خود فرصت ایجاد می‌کند، ما باید از تحریم‌ها برای خود فرصت ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم گفت: دانش آشناترین روش برای عزت و پیشرفت کشور است و همه ما باید تلاش کنیم تا قله‌های علم و پیشرفت را فتح کنیم، شهید مطهری یک جریان در کشورمان بود.

امام‌جمعه پلدشت اظهار کرد: بصیرت یکی از ویژگی‌های شهید مطهری بود و با علم خود به مسائل اشرافیت داشت و به‌موقع سخن گفته و عمل می‌کرد و شهید مطهری در واقع مغز متفکر بود و سخن دین را به‌درستی منتقل می‌کرد و در این راه به فیض شهادت نائل گشت.

وی با بی‌ام اینکه معلم همانند شمعی بوده و جامعه را از جهل و نادانی دور می‌کند و آموزش و پرورش دو کلمه است که در کنار هم معنا پیدا می‌کند، این دو باید با هم رشد و پرورش پیدا کند، تأکید کرد: در کنار علم باید تربیت صورت گیرد، امروزه در کنار تهاجم فرهنگی دشمن، معلمان باید علم و تربیت را با هم پیش ببرند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به اقدام هوشمندانه فرمانده انتظامی کشور اظهار کرد: اجرای طرح نور و زمان اجرای آن یک اقدام هوشمندانه و به‌موقع بود و حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کنیم.

امام‌جمعه پلدشت افزود: باید نقشه‌های شوم دشمنان تبیین شود چرا که دشمن در تلاش برای ایجاد دوقطبی در بین مردم است، کشف حجاب حرام شرعی است.

کد خبر 748087

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود