Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تعداد افراد ثبت‌نام کننده در سامانه طرح ملی بسیج مقابله با کرونا گفت: تاکنون بیش از ۴۰ درصد مردم گیلان یعنی یک‌میلیون در این سامانه ثبت‌نام و همه‌روزه مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرند.

محمدرضا نقی پور دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه وضعیت استان گیلان هنوز در مرحله فراگیری قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس آمار استان گیلان هنوز در مرحله فراگیری وجود داشته و آن دسته از بیمارانی که فقط علائم حاد تنفسی دارند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در گیلان گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مردم باید از حضور در مراکز پرازدحام خودداری کنند تا روند چرخش بیماری متوقف شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا بسیار به کنترل این بیماری کمک می‌کند، تصریح کرد: از مردم گیلان می‌خواهم تا به‌منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابله با بیماری کرونا نسبت به تکمیل پرسشنامه در سایت سلامت به آدرس Salamat.gov.ir اقدام و به این پویش بپیوندند.

نقی پور یکی از اهداف طرح بسیج ملی را شناسایی افراد مشکوک به کرونا دانست و افزود: مردم با ثبت‌نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آن‌ها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و اقدامات درمانی به‌موقع ارائه خواهد شد.

وی با تأکید بر فعالیت شبانه‌روزی کارشناسان و پزشکان مراکز بهداشتی استان گیلان بیان کرد: کارشناسان و پزشکان واحدهای بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت همه‌روزه و شبانه‌روزی با مردم و بیماران مشکوک در ارتباط بوده و در صورت حاد شدن شرایط آنان را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ثبت‌نام یک‌میلیون گیلانی در سامانه طرح ملی بسیج مقابله با کرونا افزود: تاکنون بیش از ۴۰ درصد مردم گیلان در این سامانه ثبت‌نام و همه‌روزه مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرند.

نقی پور خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی گیلان را سلامت مردم و کادر درمانی بیمارستان‌های استان عنوان کرد و گفت: حفظ جان پزشکان و پرستاران به‌عنوان سربازان خط مقدم مقابله با کرونا بوده و هیچ پرستار و بیماری بدون حفاظت فردی بالای سر بیمار نمی‌رود.

وی‌ با اعلام فعالیت ۱۲ واحد بهداشتی در استان گیلان افزود: در حوزه تولید اقلام بهداشتی با رشد پنج برابری مواجه شده و دارو به‌اندازه کافی در همه مراکز درمانی استان موجود است و از این نظر هیچ نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که در تجمع‌ها به‌هیچ‌وجه حضور نیافته و به‌صورت اختیاری خود را در منازل قرنطینه کرده و با رعایت نکات بهداشتی به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان دانشگاه علوم پزشکی بسیج سلامت سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مقابله با کرونا بیماری کرونا استان گیلان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با گسترش جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه گیلان ظهر یکشنبه در تجمعی از خیزش دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین آمریکایی و اروپایی پشتیبانی کردند.

دانشگاهیان دانشگاه‌های گیلان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد، میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها، حمایت خود را از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام داشتند.

کد خبر 6091129

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است