Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد عربستان در راستای تلاش برای تصاحب تاج و تخت پادشاهی یک سیاست مستبدانه در پیش گرفته که این امر دال بر ضعف و عدم ثبات سیاسی در عربستان است. ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، گروه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی «صوفان» معتقد است که بازداشت‌های اخیر شاهزادگان سعودی که توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان صورت گرفت نشان می‌دهد که هرکس اگر تهدیدی برای تصاحب پادشاهی در این کشور قلمداد شود٬ کنار زده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه همه تحرکات بن‌سلمان در سالهای گذشته و اقدامات موسوم به اصلاحات وی در عربستان سعودی در راستای رسیدن به این منصب بوده است.

این گروه اعلام کرد که بن سلمان مصمم شده تا هرکسی را که به اعتقاد وی می‌تواند رقیبی در جانشینی ملک سلمان برای او قلمداد شود از سر راه بردارد.

گروه مذکور اضافه کرد که بازداشت «احمدبن عبدالعزیز» به عنوان پسر بنیان‌گذار حکومت سعودی یک اقدام بی‌سابقه در پادشاهی عربستان بود٬ ضمن اینکه «محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی نیز از جمله شخصیت‌های محبوب آمریکایی‌هاست.

گروه صوفان خاطرنشان کرد که همه اصلاحات ظاهری بن‌سلمان تنها در جهت تقویت تسلط خود بر عربستان و رسیدن به جایگاه پادشاهی بود؛ البته جنایت ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مخالف سعودی و سرکوب فعالان حقوق بشری زن و مرد در این کشور چهره واقعی او را به همه نشان داد.

این گروه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی٬ جنایت‌های عربستان در یمن را یک ضربه بزرگ به چهره این این کشور در سطح جهان دانست.

گروه مذکور تصریح کرد که بن‌سلمان در سایه احتمال شکست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات پیش روی این کشور و ورود یک شخص جدید به کاخ سفید٬ در تلاش است تا هرچه زودتر تاج و تخت پادشاهی عربستان را تصاحب کند.

عربستان| ادامه تلاش‌های بن‌سلمان برای رسیدن به پادشاهی/ وزیر سابق سعودی در کانادا تحت تعقیب ولیعهد

گروه صوفان افزود که تنش‌های موجود در داخل عربستان دال بر ضعف و عدم ثبات سیاسی در این کشور بوده و محمد بن سلمان تلاش می‌کند از طریق بازداشت‌ها و ایجاد رعب و وحشت قدرت‌نمایی کند. همچنین کاهش قیمت نفت منجر به تنش اقتصادی در عربستان خواهد شد٬ به ویژه اینکه ارزش سهام شرکت «آرامکو» نزدیک به 10 درصد سقوط کرده است.

این گروه در پایان اظهار داشت که با توجه به اقدامات ولیعهد سعودی در داخل و خارج عربستان٬ تردیدهای زیادی درباره اینکه او می‌تواند به پادشاهی این کشور برسد وجود دارد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «کایهان ترکمن اوغلو»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران که در رأس هیأتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص روابط و همکاری‌های فی مابین دو کشور گفت‌وگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش‌های انسانی داشته اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش مؤثر دارند.

امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور، روند مناسبات در حوزه‌های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده رؤسای جمهور دو کشور گسترش مناسبات بویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رئیس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی مؤثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت مؤثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویاً محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

کایهان در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه و آقای عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

کد خبر 6100062 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • زمان بازگشت آنکل هودی و وایت فمیلی لو رفت؟!/ اخبارWWE
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند