Web Analytics Made Easy - Statcounter

واژه و فرهنگ «سلبریتی» هرچند بالذات پدیده جدیدی نیست، اما با رونق فضای مجازی و تعدد صفحات منتسب به هنرمندان و چهره‌های سرشناس، خود موجد جریانی نوظهور و مروج فرهنگ‌های خاصی شده است.

اخبار چهره ها - لااقل در کشور ما که فرهنگ اخلاقی و سنتی خاص خودش را دارد، بار‌ها طی چند سال اخیر همین سلبریتی‌ها باعث چالش‌های عجیبی و غریبی شده‌اند که این مساله خصوصا در برهه‌ها و در واکنش به اتفاقاتی حساس، شکل غیرمعقول و بی‌منطقی هم به خود می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع کرونا ، حواشی و اتفاقات و صدالبته نگرانی‌هایی که در پی داشته، سلبریتی‌ها را نیز بی‌نصیب نگذاشته است. چهره‌هایی که بطور متداول درحال تزریق ایده و برنامه به فالوور‌های خود هستند و عمدتا نیز به شکلی هیجانی دست به اقدام می‌زنند؛ بطوری که گاه حتی سیلی از انتقادات ریز و درشت را نصیبشان هم می‌کند.

ایجاد چالش‌هایی مثل همین رقص و دستاویز شدن به موضوعات عجیب از سوی سلبریتی‌ها، جز اینکه فضا را متشنج ‎تر می‌کند، عایدی جز از بین رفتن اعتماد عمومی نخواهد داشت.

بعد از پخش چند کلیپ رقص از کادر درمانی بیمارستانی که عمده آن‌ها نیز مربوط به مراکز درمانی بیماران کرونایی نبود، فضای مجازی با دامن زدن به این ماجرا، برخی از هنرمندان را به درون این بازی کشاند.

در روز های اخیر یکی از هنرمندان معروف  برخلاف کارنامه شخصیتی و حتی حرفه‌ای خود، « چالش رقص » را به جامعه هنری و ... پیشنهاد داد؛ به این بهانه که تزریق روحیه‌ای خواهد بود به پزشکان و پرستاران! ماجرایی که بلافاصله حتی مورد انتقاد و سخره برخی دیگر از چهره‌ها نیز قرار گرفت.

بسیاری از کاربران هم این نوع جریانسازی‌ها را خصوصا در این وضعیت از نگرانی مردم در پی بیماری کرونا، بی‌ربط و ابتر خواندند و به انتقاد از امین زندگانی پرداختند. در جدیدترین واکنش نیز رئیس پلیس فتا از برخورد قانونی با چالش رقص و مرتکبان آن در فضای مجازی خبر داده است.

در مقابل این نوع چالش‌ها که خوشبختانه مورد انتقاد قرار گرفت، برخی دیگر از سلبریتی‌ها با صفحات مجازی و فالوور‌های زیادی که دارند، لااقل سعی می‌کنند سراغ آموزش و اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا بروند که البته تعدادشان زیاد نیست. با این حال وقت‎شناسی و استفاده از صفحات مجازی برای فرهنگسازی در این باره، از سوی این عده محدود نیز جای خوشحالی دارد.

اگر سری به صفحات ریز و درشت مجازی چهره‌های متفکر جامعه بزنید، خواهید دید که سعی دارند با مدیریت این فضا، ضمن دوری از تشنج و چندصدایی برای گمراه کردن مردم، اگر تخصصی هم دارند به اطلاع‌رسانی و حتی ارائه پیشنهاد برای روز‌های خانه‌نشینی عموم بزنند.

هنرمندانی که امروز به درستی و یا به غلط تحت عنوان سلبریتی حتی فضای مجازی را رهبری می‌کنند، بهتر است با داشتن کمی سواد رسانه‌ای، فرصت‌سنجی و نیز احترام به این همه مخاطب حاضر در آن فضا، صفحات مجازی خود را همانند رسانه‌ای در خدمت آموزش و هدایت عموم قرار دهند. ایجاد چالش‌هایی مثل همین رقص و دستاویز شدن به موضوعات عجیب از سوی سلبریتی‌ها، جز اینکه فضا را متشنج‎تر می‌کند، عایدی جز از بین رفتن اعتماد عمومی نخواهد داشت.

این روز‌ها اگر سری به صفحات ریز و درشت مجازی چهره‌های متفکر جامعه بزنید، خواهید دید که سعی دارند با مدیریت این فضا، ضمن دوری از تشنج و چندصدایی برای گمراه کردن مردم، اگر تخصصی هم دارند به اطلاع‌رسانی و حتی ارائه پیشنهاد برای روز‌های خانه‌نشینی عموم بزنند. این نکته متأسفانه مثل اکثریت بازه‌های زمانی از سوی سلبریتی‌های وادی هنر رعایت نمی‌شود و به صرف بودن و عقب نماندن از بقیه، به مراتب به دنبال ایده و تز‌های هیجانی می‌روند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیوع کرونا سلبریتی ها چالش رقص شیوع کرونا سلبریتی ها چالش رقص سلبریتی ها فضای مجازی چالش ها چهره ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی عجیب از چهره شکسته آلن دلون

به گزارش تابناک،آنوشکا دلون، دختر آلن دلون، اسطوره بازیگری سینمای فرانسه، با انتشار این تصویر در اینستاگرام خود نوشت: «صبح جمعه از پدرم عکس گرفتم.»

 

خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • عکسی عجیب از چهره شکسته آلن دلون
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است