Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کرمی محمدی با اشاره به نشست مشترک مدیران گروه بین المللی جست و جو و نجات شهری اینساراگ، سفیر اتریش و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: این نشست به شکل مجازی و با هدف بررسی راهکارهای تعامل و همکاری و انتقال تجربیات در فرآیند مقابله با کرونا در فضای اسکایپ برگزار شد.

اخبار اجتماعی - وی با بیان اینکه دراین نشست مجازی آخرین وضعیت اقدامات جهانی و فعالیت‌های داخلی برای کنترل هر چه بیشتر بیماری کویت ۱۹ تشریح شد، گفت: طرفین تاکید کردیم که همکاری‌های جهانی لازمه ریشه کنی این بیماری در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای شولتس سفیر کشور اتریش در ایران نیز معتقد بود که تجربه کرونا نشان داد کشورهای اروپایی باید برای آینده خود را به ساختارهای غیر نظامی تجهیز کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ما نیز آمادگی کشورمان برای همکاری و تبادل تجربیات میان دو کشور را اعلام کردیم گفت: همکاری و مشارکت عموم شهروندان برای دستیابی به موفقیت نهایی در مقابله با کرونا امری الزام آور و ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از عمده ترین چالش‌های ما جلب مشارکت عمومی برای تحقق اهداف ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: موفقت نهایی در غلبه بر این بحران فراهم سازی زمینه تبادل تجربیات و تعامل جهانی است.

کرمی محمدی همچنین با اشاره به ارائه پیشنهادی در مورد راه اندازی خط مستقیم تبادل اطلاعات و تجربیات کرونا میان تهران و وین ، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد از سوی رئیس تیم بین المللی اینساراگ مطرح و مقرر شد که ابعاد آن بررسی و در صورت امکان اجرایی شود.

نوربرت فورستن هوفر رئیس تیم بین المللی اینساراگ هم در اظهاراتی از طریق اسکایپ از آمادگی این تشکیلات برای برقراری خط آن لاین مستقیم برای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات و همکاری با سازمان‌های مسئول در ایران خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات علمی موجود این ویروس در محیط خارج از بدن و محیط زنده چندان حیات طولانی ندارد و در صورتی که عموم مردم نکات ساده و بهداشتی توصیه شده را رعایت نمایند به خوبی جامعه می‌تواند نسبت به ریشه کنی این ویروس موفق باشد.

وی افزود: قرنطینه در خانه، تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و …، اطلاع رسانی گسترده و آموزش از طریق رسانه‌های جمعی همراه با تعامل و پاسخگویی مسئولین به رسانه‌های جمعی، ایجاد ساز و کار اعزام پزشک به درب منازل و کاهش حضور مردم در اماکن عمومی از طریق تعطیلی و توقف برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اقدامات انجام شده تا کنون توسط دولت اتریش به شمار می‌آید. هدف و چشم انداز ترسیم شده آن است که بتوانیم از این طریق حلقه گسترش این بیماری را متوقف سازیم.

رئیس تیم بین المللی اینساراگ گفت: دولت اتریش همچنین اقدامات دیگری همچون تهیه طرح برای کمک به مؤسسات اقتصادی، جبران خسارت‌های اجتماعی، آمادگی نیروهای نظامی برای شرایط حادتر و غیره را در دستور کار قرار داده است. بر اساس دستورالعمل‌های تهیه شده در حال حاضر ضدعفونی اماکن مانند تمام مراکز استراتژیک، نیرو گاه‌ها، فرودگاه‌ها، دفاتر حکومتی و.. در دستور کار قرار گرفته و الزامی برای گسترش عملیات ضدعفونی تا سطح شهر و معابر قائل نشده ایم.

وی گفت: بر اساس نظر متخصصان اگر افراد به طور مرتب دست‌های خود را بشویند و ماسک بزنند و فاصله یک متر و نیم از یکدیگر را عایت کنند کافی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهر تهران وین اتریش وین اتریش شهر تهران مدیریت بحران مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ببینید | زاکانی: آماده همکاری با پلیس در طرح نور هستیم
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور