Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@20:52:11 GMT

اعلام چگونگی برگزاری امتحان نهایی و کنکور

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۹۵۲۹

مهرزاد حمیدی دبیرکمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در سومین گردهمایی شورای معاونین با مدیران کل استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد؛ با تقدیر از زحمات مدیران کل استان‌ها در خصوص کمک به آموزش و پرورش در مدیریت بحران پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: دبیرخانه ستاد فعال است و به همت همکاران استانی، به طور روزانه گزارش‌هایی که از استان‌ها دریافت می‌شود را به اطلاع وزیر آموزش و پرورش می‌رساند و بازخورد این گزارش‌ها نیز به استان‌ها ارجاع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی - حمیدی ادامه داد: همت و تلاش همکاران استانی باعث ایجاد جریانی مستمر آموزش در کشور شده است و در اعضای جامعه این حس را به وجود آورده‌ایم که آ موزش و پرورش با تمام ظرفیت و امکانات وارد این مساله شده است و این قابل تقدیر است.

او در خصوص اقدامات انجام شده در مورد ویروس کرونا، گفت: در جلسات قبل دستورالعمل نقش‌های کمیته‌های ستادی، استانی و منطقه‌ای را در مرحله ستاد مشخص کردیم و هم‌اکنون منتظر پیشنهادات مدیران ستادی استان در خصوص اعلام نظر در مورد نقش و وظایف مشاوران، معلمان پرورشی، معاونان، مدیران، معلمان و کادر اجرایی در راستای دورکاری آن‌ها در دوران تعطیلات ناشی از شیوع کرونا هستیم.

مدارس ضدعفونی شده به هیچ عنوان محل اسکان نوروزی نشوند

دبیرکمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا با اشاره به دغدغه مدیران کل استان‌ها در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مدارس، گفت: لازم است مسئولان استان دقت کنند که مدارس ضدعفونی شده  به هیچ عنوان محل اسکان نوروزی یا موارد دیگر استفاده نشود تا بتوانیم با ادامه سال تحصیلی، آموزش را مطابق قبل ادامه دهیم.

او در خصوص برگزاری امتحانات پایه دوازدهم اعلام کرد: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده است که در آن راهکار‌های مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور مشخص در این مورد در جلسه روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اخذ و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

حمیدی تاکید کرد: سیستم مشاوره به دانش آموزان در خصوص مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با این ویروس، در اکثر استان‌ها فعال شده و انتظار می‌رود سایر استان‌ها نیز این سیستم را فعال کرده و به خانواده‌ها در مورد مهارت ماندگاری در خانه و چگونگی برخورد مدام با فرزندان و حفظ آرامش خانواده مشاوره دهند.

پخش آموزش های تربیت بدنی از شبکه ۲

دبیرکمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در مورد غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها برنامه‌هایی را با صداوسیما هماهنگ کرده‌ایم و قرار است با همکاری ۳۳هزار دبیر تربیت بدنی از طریق ضبط برنامه‌های متنوع وآموزشی برای دانش آموزان در شبکه ۲ سیما به آموزش و الگوپردازی برای خانواده‌ها بپردازند.

حمیدی تاکید کرد: والدین باید دقت کنند که حضور مداوم دانش آموزان در خانه و عدم تحرک آنها، مساله‌ای است که باید جدی گرفته شودکه مبادا فرزندانمان برای رهایی از یک بیماری، درگیر عارضه چاقی و یا اضافه وزن شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا امتحانات نهایی ویروس کرونا برگزاری کنکور ستاد مدیریت کرونا آموزش و پرورش خانواده ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز

مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم از معلم و بسیجی به عنوان دو واژه مقدس و بسیار ارزشمند یاد کرد و گفت: قرارگاه فرهنگی انقلاب که سربازان آن معلمان هستند باید در کشور تشکیل شود و معلمان باید وظایف خود را بشناسند و دشمن را از خواسته‌های نامشروعش که نشانه گرفتن فرهنگ و تفکرات جوانان و نوجوانان است ناامید کنند.

سعادتی از استاد شهید مطهری  بعنوان الگو و نمونه بارز یک انسان باشخصیت ، عالم ،فرزانه و متعهد یاد کرد و گفت: از واژه‌های معلم و بسیجی باید با احترام و احتیاط یاد کرد، زیرا بعنوان یک فرد متعهد و خادم  باید صلاحیت و لیاقت این واژه را داشته باشیم.

وی در سال ۱۴۰۳ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدرسه طراز حیات طیبه اشاره کرد و گفت: این سند تحول اهدافی را دنبال می‌کند که بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب  بحث معرفی الگو‌های معلمان  بزرگترین خلا و نقطه ضعف آموزش و پرورش کشور است یعنی باید بتوانیم الگو‌هایی را برای معلمان معرفی کنیم که بر اساس آنها پیش برویم و اینکه آیا مدارس ما نیز در مسیر تحول هستند یا نه.

سعادتی افزود: امسال ۵۷ شاخصه برای معلمان تعریف شده که همه این شاخصه‌ها در ابعاد شخصیتی شهید مطهری به چشم می‌خورد، زیرا ایشان ویژگی‌هایی داشتند که هم بین موافقان و هم مخالفان شناخته شده بودند بنابراین معلمان بسجی باید الگوی دیگر معلمان باشند و برای اجرا شدن بهتر سند تحول بنیادین همه دست به دست هم دهند و به موفقیت‌های بزرگ که تعلیم و تربیت نسل جوان کشور است دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟