Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد.

حسین صالحی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: خردکردن گوشت در مرغ فروشی‌ها موجب انتقال آلودگی‌ها می‌شود.

وی افزود: مرغ در مرغ فروشی‌ها به صورت بسته بندی توزیع می‌شود و باز کردن بسته بندی در مرغ فروشی سبب انتقال آلودگی از چاقو به دست و دوباره خارج کردن مرغ در منزل برای شستن و برخورد دست با آن سبب انتقال آلودگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی در ادامه بیان کرد: اگر بسته بندی مرغ در مرغ فروشی پاره نشود و امر خرد کردن گوشت در منزل با رعایت بهداشت فردی صورت بگیرد، امکان انتقال آلودگی‌ها تا مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی به شهروندان توصیه کرد: ویروس با دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد از بین خواهد رفت و از افراد تقاضا می‌شود پخت و پز با دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد صورت گیرد و از مصرف فرآورده‌های نیم‌پز خودداری شود.

صالحی تصریح کرد: در حال حاضر شهروندان از استفاده گوشت مرغ به صورت کبابی خودداری کنند. 

وی با اشاره به نکاتی در مورد پاک کردن‌ماهی، تاکید کرد: افراد با استفاده از ماسک و دستکش فرآیند پاکسازی ماهی را انجام دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ویروس در زمان پخت از بین خواهد رفت و تا قبل از زمان پخت نکات بهداشت فردی و محیطی رعایت شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری مرغ در مرغ فروشی مرغ فروشی ها انتقال آلودگی کردن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری