Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@09:09:15 GMT

احداث پروژه های بزرگ ریلی و آزاد راهی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۹۵۸۴

به گزارش اکوفارس، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در کرج  اظهارداشت: یکی از رویدادهای خوب سال گذشته کشور ، بحث توسعه شبکه ریلی بود که بتوانیم بار حمل و نقلی را از جاده ای به سمت  حمل ونقل ایمن و سبز ریلی انتقال دهیم.

وی ادامه داد:  امسال چند مرکز استان به شبکه ریلی اتصال پیدا کرد که کار بسیار بزرگی بود و  این روند ادامه دارد، اکنون حدود یک هزار کیلومتر خط ریلی با پیشرفت فیزیکی بالا در دست احداث است که طی ۲ تا سه سال آینده به سرانجام  خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در بخش جاده ای  حدود ۹۰ درصد ترافیک  کشور مربوط به باری و مسافری است  که باید شبکه های اصلی جاده ای را توسعه بدهیم .

یکی از  اقدامات خوب در حال انجام، توسعه شبکه آزاد راهی کشور است و شاهراه های ارتباطی  مورد توجه قرارگرفته است ، براین اساس برای روان سازی ترافیک  و اقتصادی کردن تردد در محور ها حدود یک هزارو ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در حال اجرا داریم.

خادمی یادآور شد که تاکنون در مجموع  ۲ هزارو ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه  در کشور احداث و زیر بار ترافیک رفته که با تکمیل یک هزارو ۲۰۰ کیلومتر دیگر به عدد قابل توجهی در این بخش دست خواهیم یافت.

معاون وزیر راه وشهرسازی  اظهار داشت: با برنامه ریزی  انجام گرفته طی ۲ سال آینده باید ۵۸۰ کیلومتر از پروژه های آزاد راهی در دست ساخت را به سرانجام برسانیم یعنی معادل ۲۵ درصد طول آزادراه های موجود کشور.

وی به بخشی از پروژه های آزاد راهی کشور اشاره کرد و گفت : امسال قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال گشایش یافت ، ادامه آزاد راه  شهید همت آماده افتتاح است و آزاد راه کنار گذر جنوبی البرز – تهران مراحل اجرایی و تکمیلی را می گذراند. امیدواریم در پایان سال آینده  و اوایل سال ۱۴۰۰ برای مردم  دستاوردهای خوبی داشته باشیم، آزاد راه اصفهان- شیراز  به عنوان بلندترین آزاد راه کشور به طول ۲۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۸درصد در حال اجرا است،  همچنین آزاد راه کنارگذر شرقی اصفهان تا بهار سال آینده به طول ۶۳ کیلومتر آماده بهره برداری می شود.

خادمی افزود: بخشی از  آزاد راه تهران به بندر امام حد فاصل خرم آباد به اراک به طول ۶۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود۸۲ درصد در مراحل تکمیلی است که این آزاد راه در پایان سال ۹۹  گشایش می یابد و در مجموع ۵۸۰ کیلومتر آزاد باید تا ۲ سال آینده زیر بار ترافیک برود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آزاد راهی سال آینده آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،استاندار لرستان اظهار داشت:راه آهن خرم آباد از مطالبات جدی مردم لرستان است و مردم استان انتظار تسریع در ساخت آن را دارند.

پروژه راه‌آهن خرم آباد با ۳۳ کیلومتر تونل، طویل‌ترین تونل ریلی خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی