Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:28:09 GMT

خلیلزاد: بازگشت امارت اسلامی به افغانستان خط قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۹۷۸۰

خلیلزاد: بازگشت امارت اسلامی به افغانستان خط قرمز است

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان تاکید کرد که حامی حکومت موازی در افغانستان نیست اما بازگشت «امارت اسلامی» طالبان به افغانستان خطر قرمز جهان است. ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اظهار داشت که بازگشت «امارت اسلامی» به افغانستان برای همه کشورهای جهان خط قرمز است و پذیرفته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره امارت اسلامی طالبان خاطرنشان کرد: «در اعلامیه آمریکا، روسیه، اروپا و سازمان ملل دیدید، یک اجماع بین‌المللی وجود دارد که چنین کاری صورت نگیرد» بنابراین باید پیش از خروج نیروهای آمریکایی این مشکل حل شود.

نماینده ویژه آمریکا ابراز امیدواری کرد که پس از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و خروج مرحله نخست نیروهای آمریکایی، روند صلح افغانستان به نتیجه برسد.

خلیلزاد درباره چگونگی خروج نظامی جزئیاتی را ارائه نکرد اما اظهارداشت که وابسته به شرایط است.

وی در توئیتی درباره آزادی زندانیان طالبان نیز  گفت که براساس این حکم 5 هزار زندانی طالبان براساس فهرستی که این گروه ارائه کرده بود از شنبه آزاد خواهند شد.

مخالفت آمریکا و روسیه با بازگشت «امارت اسلامی» در افغانستان«اشرف غنی»: نظام افغانستان جمهوری است و امارت اسلامی نیستنماینده اتحادیه اروپا: «امارت اسلامی» ایجاد شود به افغانستان کمک نمی‌کنیمطالبان: امارت اسلامی برای مذاکره تلاش کرد آما مسئولیت ادامه جنگ به عهده آمریکاستطرح‌های عبدالله و خلیلزاد برای آینده ساختار سیاسی افغانستان +متن

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان چند ماه قبل نیز همواره تاکید کرده بود که حضور مجدد امارت اسلامی طالبان در افغانستان برای آمریکا پذیرفتنی نیست و چگونگی ادغام طالبان در نیروهای امنیتی و خلع سلاح این گروه در مذاکرات بین الافغانی بحث خواهد شد.

خلیلزاد درباره مخالفت واشنگتن با بازگشت «امارت اسلامی» نیز گفته بود: آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان اگرچه مسئله داخلی بین افغان‌ها است اما برای آمریکا پذیرفته نخواهد شد زیرا می‌خواهیم حکومتی بیاید که همه بر آن توافق نظر داشته باشند.

وی اظهار داشت: با این حال، طالبان دیگر طالبان گذشته نیست.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان امارت اسلامی ویژه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی،بعدازظهر ۶ اردیبهشت، ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور بازگردانده شدند.


دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم