Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:07:11 GMT

توزیع25هزار مایع ضدعفونی کننده

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۰۳۶۳

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۵ هزار هندراب( مایع ضد عفونی کننده دست) برای توزیع میان شهروندان در داروخانه های آموزشی دانشگاه توزیع شده است. ناطقان: دکتر جبرائیل موفق با بیان اینکه تا پیش از شیوع ویروس کووید-۱۹ نیاز روزانه الکل استان ۱۰ تا ۱۵ هزار لیتر در روز بود که با شیوع این ویروس به بیش از ۲۰ برابر افزایش یافته، خاطر نشان کرد: با تدبیر رییس دانشگاه و موافقت وزارت بهداشت به منظور تامین نیاز مردم، ۵۰ هزار لیتر الکل ذخیره استراتژیک دانشگاه برای تولید مایع ضد عفونی کننده در اختیار دانشکده داروسازی و داروخانه های آموزشی دانشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: به همت اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده داروسازی و داروسازان داروخانه های آموزشی دانشگاه، کار تولید هندراب بر اساس فرمول سازمان جهانی بهداشت در دستور کار قرار گرفت و درقالب  بالک و بسته بندی های ۲۵۰ تا ۵۰۰ سی سی در میان شهروندان و سازمان های در معرض آسیب توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به منظور تسریع در تولید مواد ضد عفونی کننده در استان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعطای مجوز سه ماهه به شرکت های تولید کننده را به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد واگذار کرده، خاطر نشان کرد: در این راستا تا کنون مجوز تولید به ۱۷ شرکت اعطا و حواله ۴۵۰ هزار لیتر الکل نیز به این شرکت ها داده شده است.

جبرائیل موفق خاطر نشان کرد: اجرای این اقدامات موجب شده نیاز روزانه استان در حال تامین باشد و به زودی مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده، مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه محصولات شرکت های تولید کننده هندراب به طور مستقیم به داروخانه ها داده نمی شود و از طریق شرکت های پخش توزیع می شود تصریح کرد: شرکت های پخش کار توزیع را آغاز کرده‌اند و تا چند روز آینده این مشکلات برطرف می شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از شرکت های مستقر در مشهد در یک اقدام جهادی خط تولید خود را به تولید هندراب اختصاص داده است، اظهار کرد: در روزهای اخیر ۵۵ هزار لیتر هندراب توسط این شرکت تولید شد که ۲۵ هزار لیتر از این میزان در میان شهرستان ها بر اساس اولویت و جمعیت توزیع شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: توزیع ، مواد ضدعفونی کننده ، داروخانه ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توزیع مواد ضدعفونی کننده داروخانه ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد داروخانه ها هزار لیتر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال