Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@11:30:22 GMT

مراجعات مردمی به شهرداري ها بايد به حداقل برسد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۰۷۸۹

مراجعات مردمی به شهرداري ها بايد به حداقل برسد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با تاكيد بر ضرورت كاهش تجمعات بر اتخاذ تدابيري به منظور به حداقل رساندن مراجعات مردمی شهرداري ها و سازمان هاي وابسته و انجام امور شهرداري ها ازطريق پورتال ها و سامانه ها تاكيد نمود.

به گزارش تیترشهر: مهدي جمالي نژاد كه 21 اسفند در نشست ويديوكنفرانس مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها سخن مي گفت، با بيان مطلب فوق افزود: با توجه به وظايف و جايگاه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها در برنامه ريزي مديريت شهري استان و نظارت بر فعاليتهاي شوراها وشهرداري به منظور حفظ سلامت مردم، بايد برنامه ريزي ها و هماهنگي هاي لازم براي كاهش هرگونه تجمع شهروندان در شهرداري ها و همچنين برنامه هاي انتهاي سال در برخي اماكن نظير آرامستانها صورت پذيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي با اشاره به خدمات شبانه روزي شهرداري ها در نظافت و ضدعفونی محيط شهر بر برنامه ريزي به منظور ضدعفونی و گند زدایی مستمر فضاهای اطراف مراکز درمانی شهرها با هدف جلوگيري از انتشار ويروس كرونا تاكيد نمود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با تاكيد بر همراهي شوراهاي اسلامي شهرها براي تحقق برنامه ها و اقدامات قابل انجام توسط شهرداري ها تاكيد نمود: بسيج امکانات و تجهیزات شهرداریها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در حال حاضر اولويت اصلي مديريت شهري است و اين مهم بايد با جديت از سوي تمامي دست اندركاران اين عرصه، بويژه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها پيگيري شود و نظارت هاي لازم صورت پذيرد.

جمالي نژاد تصريح كرد: اگر يك شهر نكات بهداشتي را رعايت نكند، قطعا زحمات ساير شهرهاي استان در زمينه جلوگيري از انتشار كرونا هدر خواهد رفت و اين غيرقابل قبول است و ضرورت دارد اقدامات تمامي شهرداریها و شوراهاي استان در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بطور مستمر از سوی استانداریها پایش و ارزیابی شود.

وي همچنين بر اطلاع رساني فراگير و موثر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداري ها وشوراها با هدف ايجاد آرامش رواني به شهروندان و به كار گيري ظرفيت واحدها و سازمان هاي فرهنگي و اجتماعي شهرداري ها براي آموزش شهروندي و آرامش اجتماعي تاكيد نمود.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با تاكيد بر اتخاذ تدابير لازم براي تعویق دو ماهه عوارض شهرداریها با همكاري شوراها، همچنین گفت: لازم است تدابير لازم به منظور کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شهرداری ها و سازمان هاي وابسته به آنها در بحث اخذ اجاره اتخاذ شود.

جمالي نژاد در بخش ديگري از سخنانش بر آمادگي شهرداري ها براي مقابله با حوادث طبيعي احتمالي ناشي از بارش های بهاری و جلوگیری از بروز خسارت تاكيد نمود.

وي همچنين متذكر شد: تمامي شهرداري ها از سال آينده بايد مطابق برنامه هاي تديون شده و برنامه محور حركت نمايند و نقش دفاتر امور شهري و شوراهای استانداری ها در اين مبحث براي ارايه راهنمايي هاي لازم و نظارت بر شهرداري ها مهم است.

لینک کوتاه: asriran.com/0030ty

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شهرداری مراجعه مردم جمالی نژاد امور شهری دفاتر امور تاکید نمود شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم