Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:21:29 GMT

لزوم انتقال میراث شهادت به نسل‌های آینده

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۰۹۸۳

لزوم انتقال میراث شهادت به نسل‌های آینده

حسنوند بر بزرگداشت یاد و خاطره شهدا به عنوان یک تکلیف تاکید کرد و گفت: انتقال این میراث به نسل‌های آینده و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا وظیفه تمامی آحاد مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «فریدون حسنوند» امروز (پنجشنبه ۲۲ اسفند) در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز شهدا و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص تکریم شهدا اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی برای احیای ارزش های والا و مقدس مورد تاکید امام خمینی (ره)، ولایت فقیه و تمامی شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: شهدا با گذشتن از جان خود، استقلال، آزادی و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای ملت شریف ایران رقم زدند و به‌عنوان پویندگان راه حق، دعوت الهی را لبیک گفتند.

 

وی اذعان داشت: تقدیم بیش از یک هزار لاله آسمانی برای صیانت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مایه مباهات مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان اندیمشک است.

 

حسنوند تصریح کرد: شهدای مدافع حرم اندیمشک همچون ستارگانی درخشان در آسمان جهان اسلام، ایمان و اعتقاد راسخ فرزندان این دیار را به ایثار و شهادت و دفاع از حرم اهل بیت (ع) فریاد می‌زنند.

 

وی با بیان اینکه شهدا مایه افتخار مردم هستند و آرمان‌های آنها هدایت‌کننده است اضافه کرد: انتقال این میراث به نسل‌های آینده و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه تمامی آحاد مردم است.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: فریدون حسنوند ترویج فرهنگ شهادت تکریم شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران باید همه نظام مسایل و مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را حل و فصل و عملیاتی کنند و ارجاع آن به مرکز استان پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران ارادت مردم دیار علویان به ائمه اطهار علیهم السلام، آموزش‌های قرآنی و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرز‌های کشور و حرمین شریفین و جانفشانی‌های رزمندگان ۲۵ کربلا را زبانزد کشور دانست و افزود: نامگذاری مناطق شهری و روستایی مازندران با ارزش‌های شهدایی انجام شود.

نوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان که مقرر است در مهر ماه امسال برگزار شود، بیان کرد: در این بخش نیز باید از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

او با تاکید بر این که روش‌های نوین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران از طریق دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی استان باید بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: باید همه مردم را در بخش‌های فرهنگی مشارکت بدهیم.

همچنین در پایان این جلسه از پنج دستگاه صدا و سیمای مازندران، شرکت گاز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه‌های برتر در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد