Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@04:39:10 GMT

آیا غذا می‌تواند عامل انتقال کرونا باشد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۱۲۵۵

آیا غذا می‌تواند عامل انتقال کرونا باشد؟

چمدان  - دانشمند ارشد این سازمان، مارتا هوگاس، اظهار داشت: "تجربه های شیوع بیماری های قبلی ازویروس هایی شبیه با کرونا ، مانند سندروم سارس و مرس ، نشان می دهد که انتقال هیچکدام از آنها از طریق مصرف مواد غذایی انجام نشده است. در حال حاضر نیز ، هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کرونا ویروس از طریق مواد غذایی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپایی گفته است که در حالی که حیوانات در چین منبع احتمالی عفونت اولیه بودند ، درحاال حاضر ویروس از فردی به فرد دیگر گسترش می یابد. (به طور عمده قطرات ناشی از سرفه یا عطسه عامل انتقال هستند )

 دانشمندان و مقامات در سراسر جهان بر شیوع ویروس نظارت می کنند و هیچ گزارشی از انتقال از طریق مواد غذایی گزارش نشده است. در رابطه با ایمنی مواد غذایی ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه های احتیاطی از جمله توصیه های پیروی از اقدامات بهداشتی خوب در حین کار و تهیه مواد غذایی مانند شستن دست ها ، پختن گوشت به طور کامل و جلوگیری از آلودگی متقابل بین غذاهای پخته و پخته نشده را صادر کرده است.

منبع : سازمان بهداشت غذای اروپا

کد خبر 248231

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، یعقوب مظفری گلوگاهی در گفتگویی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد، اظهارکرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

شایان ذکر است، شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901661

دیگر خبرها

  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم