Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه اوکراین و فرانسه پیشنهاد دادند که متخصصان ایرانی از لابراتوار‌های دو کشور برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی استفاده کنند گفت:موضوع، بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتوار‌هایی انجام می شود که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفرزاده با اشاره به اینکه شرایط همکاری هر دو لابراتوار دریافت شده است گفت: در صورت رسیدن به توافق نهایی در خصوص جزئیات همکاری‌ها، جعبه‌های سیاه در یکی از دو مرکز (فرانسه یا اوکراین) بازخوانی خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت:در این مدت از طریق بررسی‌های که در جریان بوده است، جزئیات بسیاری از سانحه مشخص شده و این اطلاعات قبل از بازخوانی جعبه سیاه با هدف پیشگیری از رخداد مشابه منتشر خواهد شد.

گفتنی است فرهاد پرورش نماینده ایران در "سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی" (ایکائو) وابسته به سازمان ملل متحد به رویترز اعلام کرد: سازمان هواپیمایی ایران موافقت کرده دو جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراین را تحویل کی اف دهد.

پیش بینی می‌شود اوکراین نیز برای دریافت اطلاعات این جعبه سیاه ها، آن‌ها را به آمریکا یا فرانسه ارسال کند، زیرا این دو کشور توانایی دریافت و خواندن اطلاعات این جعبه سیاه‌ها را دارند.

هواپیمای مسافربری اوکراین روز ۱۸ دی ماه امسال در نزدیک تهران با شلیک اشتباه موشک نیرو‌های مسلح ایران، دچار سانحه شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی جعبه سیاه هواپیما بازخوانی جعبه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شد که «در جنگ با روسیه، خداوند متحد اوکراین است»!

ادعای زلنسکی و توسل به خداوند متعال درحالی مطرح شده که او طی دو سال اخیر، کلیسای ارتودوکس را در اوکراین سرکوب کرده است. زلنسکی در ویدئویی که به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتودوکس منتشر شده است، روسیه را به «شکستن تمام فرامین الهی» متهم کرد.

زلنسکی اظهار داشت: جهان نظاره‌گر و خداوند آگاه است. معتقدم که خدا روی شانه‌اش یک پرچم اوکراین دارد. بنابراین با چنین متحدی، قطعا زندگی بر مرگ غلبه خواهد کرد!

رییس جمهور اوکراین در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پارلمان اوکراین در حال بررسی لایحه تعطیل کردن بزرگ‌ترین کلیسای مسیحی این کشور یعنی «کلیسای ارتودوکس اوکراین» است. گرچه این قانون ماه‌هاست که در پارلمان این کشور بلاتکلیف مانده اما دولت زلنسکی از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، نسبت به محدود کردن فعالیت این کلیسا اقدام کرده است.

سرویس امنیتی اوکراین ده‌ها پرونده کیفری علیه کشیش‌های این کلیسا گشوده، آنها را تحریم و تابعیت دست کم ۱۹ اسقف را باطل کرده است. به نوشته خبرگزاری تاس، اموال کلیسا مصادره شده و راهبان نیز از صومعه قدیمی «پچرسک لاورا» در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

کلیسای ارتودوکس اوکراین از لحاظ تاریخی روابط دیرینه‌ و عمیقی با کلیسای ارتودوکس روسیه دارد؛ البته این کلیسا پس از حمله روسیه به اوکراین چنین رابطه‌ای را انکار کرد و به‌رغم اعلام استقلال از کلیسای مسکو، زلنسکی کلیسای ارتودوکس اوکراین را به «جاسوسی برای روسیه» متهم و کلیسای ارتودوکس دولتی را جایگزین آن کرده است!

کد خبر 6097924

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • مقصد نهایی سردار آزمون مشخص شد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها