Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@12:49:00 GMT

گزینه‌های جایگزین سفر نوروز پس از شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۱۷۴۰

گزینه‌های جایگزین سفر نوروز پس از شکست کرونا

کمیته گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعیاد قربان و غدیر را به عنوان فرصت سفر همگانی به جای تعطیلات نوروز پیشنهاد کرد تا در نهایت در جلسه هیأت دولت درباره این پیشنهاد تصمیم گیری شود.

به گزارش مشرق، کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی وزارت میراث فرهنگی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تشکیل جلسه داد تا در مورد امکان سفر در زمانی غیر از تعطیلات نوروز تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید طرح مجلس برای جایگزینی تعطیلات نوروزی پس از شکست کرونا

این کمیته به دنبال تعیین فرصتی برای سفر همگانی بود تا مصوبات از طریق علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شود. در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سازمان حج و زیارت) و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا حضور داشتند.

در نهایت اعیاد فطر و قربان به عنوان گزینه های جایگزین سفر نوروز تصویب شد تا برای پیشنهاد نهایی به هیأت دولت برود. اقدامات تشویقی این سفرها هم تخفیفات اماکن اقامتی و پذیرایی، تخفیف تورها و بنزین سفر در نظر گرفته شد. پلیس اماکن عمومی ناجا هم برای ضدعفونی کردن تأسیسات گردشگری اعلام آمادگی کرد.

توقف فعالیت تأسیسات گردشگری که به دلیل کمبود اقلام بهداشتی و ضدعفونی، امکان رعایت پروتکل‌های پیشگیری و کنترل کرونا را ندارند، تا عادی شدن شرایط، اقدامات لازم برای جبران آسیب‌های مربوط به شیوع بیماری کرونا در تأسیسات گردشگری و ورزشی و حمل‌ونقل و اماکن زیارتی تا حصول نتیجه و لغو مراسم نوروزگاه‌ها با توجه به ضرورت اتخاذ تدابیر احتیاطی لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از دیگر مصوبات این کمیته بود.

همچنین در این جلسه مصوب شد، دستگاه‌های عضو برنامه‌هایی را برای پر کردن اوقات فراغت مردم، برنامه‌ریزی و به اجرا درآورند که از آن جمله می‌توان به گردشگری مجازی و ورزش‌های خانگی در محیط منازل و همچنین لیگ بازی‌های رایانه‌ای و ادعیه و زیارت‌های مجازی و… اشاره کرد.

اعضای این کمیته تصویب کردند که دستگاه‌های عضو، با اتخاذ تدابیر لازم مراجعات حضوری مردم را به حداقل ممکن کاهش دهند. در همین راستا مقرر شد تمدید مجوزها و پروانه‌های فعالیت ذی‌نفعان به پایان اردیبهشت ماه موکول شود و تا آن تاریخ مجوزهای موجود، معتبر قلمداد شود.

در ادامه این نشست همچنین گزارش اقدامات دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا، همکاری پژوهشکده‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت برای سرعت‌بخشی به تولید مواد، اقلام و ملزومات ضدعفونی کننده محیط‌های عمومی و اهتمام به آموزش از طریق فضاهای مجازی و نیز همکاری صدا و سیما در برگزاری گردشگری مجازی در موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام سفرهای نوروزی ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی اصغر مونسان صداوسیما سازمان حج و زیارت میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری