Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:34:41 GMT

آمادگی ۱۳۰ هنرستان برای تولید ماسک

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۲۱۵۰

آمادگی ۱۳۰ هنرستان برای تولید ماسک

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در سومین گردهمایی اعضای شورای معاونین با مدیران کل استان‌ها در خصوص اقدامات موثر انجام شده از طرف آموزش و پرورش در فضای مجازی در مدت تعطیلی مدارس به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اطلاعات ارسال شده در مورد شرایط و چگونگی اجرای برنامه‌های آموزشی از طریق شبکه‌های اجتماعی و صداوسیمای استانی که توسط فرهنگیان استان به دست ما می‌رسد، کمک موثری برای ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ارزیابی این اطلاعات به این نتیجه می رسیم که هر استان چه مقدار در تسهیل روند آموزشی کمک کرده است تا بتوانیم با حمایت‌های خاص رشد بیشتری به کارها بدهیم و اگر لازم باشد، بعضی موارد را تصحیح کنیم.

کمرئی با بیان اینکه آموزش و پرورش از دو شبکه تلویزیونی چهار و آموزش برای پخش برنامه‌های درسی دانش آموزان به طور روزانه و مستمر استفاده می‌کند، گفت: در ابتدای کار، برنامه‌های آموزشی شبکه‌های صداوسیما را با ۱۴ برنامه روزانه شروع کردیم و در هفته جاری توانستیم این برنامه‌ها را به ۲۲ برنامه در دوره دوم آموزش متوسطه گسترش دهیم و با احتساب آموزش ابتدایی، در حال حاضر روزانه ۲۸ برنامه را از شبکه‌های ملی و استانی، به طور روزانه پخش می‌کنیم که اگر این‌ها را در هفت روز هفته ضرب کنیم، حجم عظیمی از برنامه‌ها از طریق این دو شبکه رسانه ملی اجرایی می‌شود.

 ۹۰ ماده درسی در حال آموزش است

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش دوره متوسطه تعداد ۱۸۲ درس داریم، گفت: از مجموعه ۹۵ ماده درس بدون تکرار شاخه نظری که باید مورد آموزش قرار بگیرند، ۹۰ ماده درسی را هدف گذاری کردیم و هم اکنون در حال آموزش است.

وی گفت: ۳۶ درس متوسطه اول داریم، ۲۰ ماده درسی هدف گذاری شده و درحال آموزش است و مابقی نیز در برنامه‌های آموزشی قرار دارد. بنابراین از لحاظ هدف‌گذاری دروس برای آموزش در متوسطه اول و دوم مشکلی نداریم و همه دروس را پوشش خواهیم داد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه در مورد برخی از دروس محدودیت‌هایی داریم، گفت: در آموزش دروس مهارتی برای دانش آموزان فنی حرفه‌ای وکاردانش محدودیت‌هایی داشتیم که توانستیم این مشکل را در مورد دو درس پرمخاطب کامپیوتر و حسابداری برطرف کنیم.

کمرئی با بیان اینکه هزار و پنج پودمان مهارتی و حرفه‌ای در آموزش دانش آموزان با احتساب دروس عمومی و پایه وجود دارد، گفت: باید هرکدام از این دروس به صورت مجزا آموزش داده شود.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی دارای دو بخش تئوریک و مهارتی است که برخی از دروس۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد مهارتی هستند و برخی دیگر۶۰ درصد تئوری و ۴۰ درصد مهارتی هستند، که اینها باید آموزش تئوری و عملی را به صورت توامان داشته باشند اما در شرایط اضطرار می‌توان آموزش تئوری را در اولویت قرار داد و پس از بازگشایی مجدد مدارس بر بخش مهارتی این دروس تمرکز کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بر ادامه پخش آموزش‌های ارائه شده از طریق شبکه‌های تلویزیونی استانی تاکید کرد و گفت: استان‌ها باید از آموزش‌های موازی در شبکه‌های استانی خودداری کنند و سعی شود از آموزش‌هایی که مکمل فرآیند آموزش است، استفاده شود.

کمرئی گفت: برنامه‌های آموزشی مرتبط با رشته‌های علوم انسانی و کاردانش و فنی حرفه‌ای از طریق شبکه ۴ سیما و برنامه‌های آموزشی مرتبط با رشته‌های ریاضی، تجربی و آموزش ابتدایی از شبکه آموزش برای دانش آموزان پخش خواهد شد.

ارسال لوح فشرده و بسته آموزشی به مناطق محروم

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در خصوص آموزش در بستر الکترونیک گفت: برخی از استان‌ها پیگیر آموزش در بستر الکترونیک هستند، این نوع آموزش اغلب خودجوش است و معلمان ما در استان به طور حرفه‌ای و متعهدانه آن راپیگیری می‌کنند.

کمرئی آموزش در بستر الکترونیک را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: این نوع آموزش در ذهن افراد جامعه ماندگار خواهد شد و نشان دهنده دغدغه آموزشی معلمان و همکاران عزیزمان است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اطمینان از اینکه تمام دانش آموزان از بسته‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند، بسته‌های آموزشی و لوح های فشرده درسی، برای دانش آموزان روستایی و مناطق محروم کشور تهیه و ارسال شده است.

وی بر ضرورت ارزیابی از شیوه آموزش‌های مجازی توسط استان‌ها تاکید کرد و گفت: این ارزیابی‌ها باید مبتنی بر مصاحبه‌ها و سنجش‌های درست از جامعه آماری انجام شود.  

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با تقدیر از هنرستان‌هایی که اقدام به تولید ماسک و سم‌پاش کرده‌اند، گفت: ۱۳۰ هنرستان در سراسر کشور در رشته طراحی و دوخت وجود دارد و خوشبختانه برای تولید ماسک و لباس‌های مناسب برای مبارزه با شیوع این ویروس، اعلام آمادگی کرده‌اند.

کمرئی اظهار داشت: در جلساتی که با وزارت صنعت و معدن داشته‌ایم، مقرر شد مواد اولیه و پارچه برای تهیه ماسک و لباس‌های مناسب در مقابله شیوع ویروس کرونا از طرف آن وزارتخانه در اختیار مدارس و هنرآموزان ما قرار بگیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس آموزش الکترونیکی علیرضا کمرئی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس آموزش الکترونیکی علیرضا کمرئی ویروس کرونا مدارس آموزش الکترونیکی علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش برنامه های آموزشی آموزش و پرورش دانش آموزان برنامه ها ماده درس استان ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله حسینعلی ثانی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان با بیان اینکه، آموزش و پرورش شهرستان رامسر تلاش کرد تفکر جدیدی در مدیریت ادارات رقم بزند، گفت: در آموزش و پرورش حکمرانی حکیمانه را عملیاتی کردیم که اولین نکته در این بخش نگاه تیمی بوده است.

وی با اظهار اینکه، در حکمرانی حکیمانه آموزش و پرورش را از جناح بندی جدا و مطابق دستورات مقام معظم رهبری عمل کردیم تا از حاشیه دور شویم، گفت: جهت تعالی و رشد آموزش و پرورش از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کردیم و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار دادیم.

ثانی افزود: اعتماد مردم را به عنوان الگو قرار دادیم که ۶ اردیبهشت سال قبل در کانون امین گزارش دادم ۱۰۰ رتبه برتر کشوری و استانی کسب کردیم و در سال جاری ۱۷۶ رتبه برتر کشوری و استانی داریم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان رامسر با حمایت مدیر کل در پروژه مهر با تلاش مسئولان و خیران فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای اول مهر آماده شد که رتبه اول استان را کسب کردیم و شورای آموزش و پرورش برتر استان مازندران شد.

وی افزود: در ارزیابی کل استان در ۳۳ شهرستان در همه حوزه‌ها رتبه اول استان را کسب کردیم و تلاش کنیم آموزش و پرورش قوی داشته باشیم که حتماً ایران قوی داشته باشیم.

کد خبر 6095440

دیگر خبرها

  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت