Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین اظهارنظر خود پس از حمله راکتی افراد ناشناس به یکی از پایگاه‌های محل استقرار نیروهای خارجی در عراق، از متهم کردن ایران خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در اولین اظهار نظر خود پس از حمله راکتی افراد ناشناس به پایگاه نظامی التاجی بغداد -که به کشته شدن دست‌کم 2 آمریکایی و یک نظامی انگلیسی انجامید- از اتهام‌زنی مستقیم به ایران خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در خصوص حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه نظامی التاجی بغداد گفت: «معلوم نیست که این حمله کار ایران بوده باشد، اما ممکن است این کار توسط گروههایی که از حمایت ایران برخوردارند، انجام شده باشد.»

بر اساس بیانیه‌ رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق، شامگاه چهارشنبه در حوالی ساعت 8 شب به وقت محلی، 15 راکت به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرده که طی این حمله راکتی دست‌کم 2 آمریکایی و یک انگلیسی کشته شده‌اند. تعداد زخمی‌های این حمله نیز در ابتدا 12 نفر اعلام شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0030uh

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست"، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل حمله ۱۹ آوریل به ایران را تایید کرد و گفت:" با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران هم پیام را دریافت کرد و جهان هم فهمید که اسرائیل یک بازنده نیست. "

این وزیر اسرائیلی شامگاه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

پیشتر رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی ادعا کرده اند که اسرائیل در بامداد ۱۹ آوریل حمله‌ای را به یک پایگاه نظامی در اصفهان انجام داده و رادار اس ۳۰۰ مستقر در پایگاه شکاری اصفهان را منهدم کرده است.

ایران چنین حمله‌ای را تکذیب کرده و تاکید کرده ۳ کوادکوپتر در آن شب در اطراف اضفهان را با پدافند هوایی سرنگون کرده است. کوادکوپتر‌هایی که به گفته حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شبیه اسباب بازی‌های کودکان است.

این حمله ادعایی ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ایران در اولین عملیات نظامی مستقیم از خاک خود، حمله ترکیبی بی‌سابقه‌ای را با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل انجام داد و طی آن دستکم ۲ پایگاه نظامی و جاسوسی رژیم اسراییل در صحرای نقب و بلندی‌های اشغالی جولان را مورد اصابت قرار داد.

برخی از مقامات اسرائیلی دولت ایالات متحده را مسئول حمله ایران و همچنین تلاش برای محدود کردن هرگونه واکنش اسرائیل می‌دانند.

"اوحد تال"، عضو مجلس اسرائیل (کنست) از حزب صهیونیسم مذهبی در گفتگو با پایگاه خبری " JNS" در این باره گفت: "وقتی اولین کاری که جوبایدن پس از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل انجام می‌دهد این است که با نخست‌وزیر نتانیاهو تماس بگیرد و به او بگوید که آمریکا از پاسخ احتمالی اسرائیل حمایت نخواهد کرد، این دیگر حمایت از اسرائیل نیست. "

او در ادامه گفت: "پس فکر می‌کنم مشکل داریم. بخشی از دلیل اینکه ایران برای اولین بار در تاریخ مستقیما به اسرائیل حمله کرد - قبلا فقط از نیرو‌های نیابتی استفاده می‌کرد - به این دلیل است که دیدند دولت ایالات متحده از ما حمایت نمی‌کند و آن‌ها احساس کردند که شاید اسرائیل منزوی یا ضعیف است. "

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی