Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: جمعی از منتخبین استان‌های خراسان در مجلس یازدهم با صدور بیانیه ای درخصوص شیوع بیماری کرونا، تاکید کردند: لازم است رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس دولت و رئیس شورای عالی امنیت ملی به فوریت ریاست ستاد مقابله با کرونا را شخصا" عهده‌دار شوند و فعالانه در عرصه تصمیم‌گیری و مدیریت کشور حضور یابند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

لازم است قبل از هر سخنی از همه کسانی که در این شرایط، با دل و جان به خدمتگزاری مشغولند بویژه پزشکان، پرستاران، خدمه و کادر مراکز درمانی، مسئولین امر در وزارت بهداشت و درمان، بسیج و نیروهای مسلح و کلیه دست‌اندرکاران مبارزه با کرونا در کشور که به درستی مدافعان سلامت لقب گرفته‌اند تشکر و قدردانی نماییم، رجا واثق داریم با همت این عزیزان و عنایات حضرت حق از این گردنه با کمترین عوارض عبور خواهیم کرد اما نمی‌توان نسبت به سوءمدیریت‌های مشهود در دولت، عدم حضور برخی مسئولین در میدان عمل، تصمیمات نادرست و نسنجیده بعضی مدیران و خاصه بی‌تفاوتی مشهود رئیس‌جمهور گلایه‌مند نبود، لذا انتظار داریم به فوریت نسبت به موارد زیر اقدام لازم صورت گیرد :

یکم :
لازم است رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس دولت و رئیس شورای عالی امنیت ملی به فوریت ریاست ستاد مقابله با کرونا را شخصا" عهده‌دار شوند و فعالانه در عرصه تصمیم‌گیری و مدیریت کشور حضور یابند و لازم است تمام مسئولین از مدیران ارشد کشور، وزرا و معاونین و مدیران کل تا مسئولین منطقه‌ای، استانداران، فرمانداران و بخشداران، در محل کار و ماموریت خود حضور فعال داشته باشند و با بازدیدهای مستمر، از نزدیک و بطور میدانی، مسائل را حل و فصل نموده و با تصمیمات به‌موقع و صحیح، مدیریت امور را در دست گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم :
ضروری است نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی ازقبیل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و داروهای مربوطه، هرچه زودتر و بطور مداوم از داخل و خارج کشور تامین شده و براساس اولویت و به شکل عادلانه بین مراکز درمانی و بهداشتی و اقشار مختلف مردم بویژه کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند توزیع گردد. در این خصوص استفاده از توانمندی‌های محلی و منطقه‌ای برای تولید اقلام لازم راهگشا خواهد بود.

سوم :
لازم است به منظور انسداد چرخه انتقال بیماری به فوریت انسداد راه‌های مواصلاتی بین‌شهری و استانی، تعطیلی ادارات و مشاغل غیرضرور، ایجاد محدودیت در مسافرت‌ها، منع کلیه اجتماعات از هر قبیل و هر تمهیدی که محیط شهرها و روستاها را خلوت می‌نماید و مردم را در خانه‌ها نگه‌ می‌دارد در دستور کار قرار گیرد.

بویژه تاکید می‌گردد که راه‌های ورودی استان‌های خراسان و خاصه خراسان رضوی به صورت کامل مسدود و جلو تردد تمامی خودروها به جز خودروهای امدادی و نظامی و اضطراری گرفته شود.

چهارم :
با توجه به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برای کسبه، بازاریان، کسب و کارهای خرد، تولیدکنندگان و مجامع توزیعی، ضروری است تا دولت و نیز استانداران محترم تمهیدات لازم برای کمک به این اقشار را در دستور کار خود قرار دهند که از آن جمله می‌توان مواردی از قبیل زیر را پیشنهاد نمود ؛
کاهش و یا بخشودگی سهم کارفرما از بیمه تامین اجتماعی، بخشودگی های مالیاتی، تعویق بازپرداخت اقساط بانکی، کاهش و یا تعویق قبوض خدماتی (برق، آب، گاز، تلفن و ...)، تقویت کسب و کارهای اینترنتی و تسهیل در اعطای مجوز به فروشگاه‌ها و کسب و کارهای فیزیکی و ...

پنجم:
از همه مردم فهیم ساکن سایر نقاط ایران عزیز عاجزانه تقاضا داریم به خاطر حفظ سلامتی خودشان و ساکنین استان‌های خراسان، از سفر به خراسان جدا پرهیز کنند و دیدار بستگان و دوستان و... را به فرصت مناسب‌تر موکول نمایند.

همچنین تقاضا داریم این ایام گذرا را صبورانه، بدون استرس و نگرانی اما با رعایت تمام قواعد بهداشتی و مقرراتی که از سوی مسئولان وضع می‌شود سپری نموده و خطر شیوع بیماری را جدی گرفته و از خویش، خانواده و جامعه خود نیز مراقبت نمایید.

درپایان تاکید می‌شود دعا برای شفای یکدیگر و توکل به ذات اقدس الهی و توسل به وجود مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام، آرامش‌بخش و چاره‌ساز خواهد بود.

از خداوند منان، سلامتی همه مردم عزیز و شفای عاجل بیماران را مسالت می‌نمائیم.

جمعی از منتخبین استان‌های خراسان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی: احسان ارکانی، اکبر احمدپور، علی جدی، حسین خسروی اسفزار، حسن رزمیان، جلیل رحیمی جهان‌آباد، محسن زنگنه، محمد صفایی دلویی، علی‌اصغر عنابستانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، بهروز محبی نجم‌آبادی، مصطفی نخعی، جواد نیک‌بین، محمد وحیدی

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور مدیریت مقابله با کرونا استان های خراسان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری برای تغییر مدیران بر عهده دولت است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تغییر مدیران در استان واکنش نشان داد و گفت: هرگونه تغییر در سطح مدیریت استان توسط دولت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز_ چهارشنبه، نوزدهم اردیبهشت _در همایش بزرگداشت روز معلم در گچساران، اظهار کرد: علم سرلوحه کار رشد و ترقی بشریت است.

وی با بیان اینکه معلم یک واژه و هنر است، این واژه آشکار بوده و نیاز به تعریف ندارد، افزود: به راحتی می‌توان جایگاه معلم را تشخیص داد، دانش‌آموزان امروز نقش آفرینان در جامعه آینده هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلم یاد می‌دهد زندگی چگونه آغاز و آباد شود و راه پیشرفت را نشان داده و یک جامعه را توسعه می‌دهد.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکا به حمایت از غزه و فلسطین، تصریح کرد: همه دنیا علیه اسرائیل و هم‌پیمانانش به پا خواسته‌اند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: تمام دولت‌ها به نحوی برای ترقی کشور تلاش کردند اما برخی از آنها موفق‌تر بودند.

وی افزود: در برخی از دولت‌ها برای اداره کشور به بیرون امید بسته بودند، اما دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توانمندی‌های داخلی و جوانان ایران اسلامی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخاباتی برگزار می‌شود و افراد هم در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند آن چیز که جامعه را به هم می‌ریزد همین دروغ پردازی صف اولی‌ها است.

وی تصریح کرد: صف اولی‌ها حقایق‌ ها را وارونه جلوه می‌دهند و دروغ می‌گویند، کارهایی را که به هر دلیل روی زمین مانده است، به کسی که اصلاً دخالتی نداشته ربط می‌دهند.

احمدزاده با بیان اینکه در گچساران و باشت کارهای خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در زمان فرمانداری من خیلی کار در حوزه آسفالت روستاها نمانده بود، در این دولت برای تکمیل تأمین آب‌رسانی به دشت لیشتر و افتتاح آن تلاش می‌شود، در حوزه آب از سفر دوم دولت هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها در گچساران اختصاص داده شد.

وی گفت: در سال ۹۱ سد «شیو» در لحظه آخر کلنگ‌زنی آن متوقف شد، و خسارت ۴۰ میلیاردی تومانی تاکنون برای آن پرداخت شده است و این اقدام ربطی به مدیران این دولت ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای تمام مدیران احترام قائل هستیم و تاکنون در کار خارج از دولت دخالت نکرده‌ایم، مدیر باید چشمش به استاندار و فرمانداران باشند و مدیران جدی و بدون وقفه باید پای کار باشند، قرار نیست اتفاقی رخ دهد.

وی تصریح کرد: یک وزیر کشور در سه ساله عمر دولت چند بار به استان‌ما سفر کرده که تاکنون سابقه نداشته است، دیگران حق ندارند تعیین تکلیف برای مدیران کنند فقط دولت تکلیف مدیران را مشخص می‌کند.

کد خبر 751770

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: سکوت در قبال جنایات صهیونیست‌ها ظلم بزرگ به بشریت است
  • تصمیم‌گیری برای تغییر مدیران بر عهده دولت است
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • تصمیم عجیب ستاره بارسا: مدیر برنامه لازم ندارم
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر