Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه عراق از بازگردانده شدن ده‌ها کودک تروریست‌های داعشی به جمهوری آذربایجان که کشور اصلی‌شان است، خبر داد. ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های عراقی، وزارت خارجه عراق اعلام کرد : 112 نفر از کودکان گروه تروریستی داعش که ملیت آذربایجانی دارند، به جمهوری آذربایجان تحویل داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کودکان داعشی به همراه مادرانشان به سبب وابستگی به گروه ترویستی داعش از سوی دستگاه قضایی به حبس محکوم شده بودند، در زندان بودند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: وزارت خارجه در عملیات تحویل 112 کودک گروه تروریستی از ملیت جمهوری آذربایجان به کشور متبوعشان مشارکت کرد.

این بیانیه افزود این اقدام در چارچوب تلاشهایی صورت گرفت که مقامات ذیربط عراقی برای پایان پرونده داعشی ها و خانواده هایشان انجام داده است و در این خصوص هماهنگ و همکاری مستمر از سوی وزارت خارجه عراق با وزارت خارجه جمهوری آذربایجان و سفارت این کشور در بغداد برقرار بوده است.

این بیانیه آورده است عملیات بازگرداندن کودکان داعشی با حضور نماینده شورای عالی قضایی و نمایندگان سفارت جمهوری آذربایجان و نماینده وزارت خارجه صورت گرفت و عملیات بازگرداندن این گروه از کودکان داعشی در چارچوب عملیاتی است که تعداد کل کودکان داعشی به 940 نفر از ملیتهای مختلف از جمله 248 کودک آذربایجانی می رسد.

وزارت خارجه در بیانیه خود اعلام کرد بار دیگر از تمام کشورهایی که کودکان اتباعشان در ردیف افراد محکوم قرار دارند یا کودکانی هستند که مدت محکومیتشان پایان یافته می خواهد از طریق هماهنگی با سفارتخانه های عراق در این کشورها برای تحویل گرفتن آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

R36348/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان وزارت خارجه عراق کودکان داعشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا