Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس پارک علم و فناوری مازندران گفت: دستگاه اکو استریل با بهره‌گیری از فناوری استفاده از ژنراتورهای تولید کننده اکسیژن فعال شده است که خاصیت بسیار خوبی در نابودی عوامل ویروسی به ویژه کرونا دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، در حالی که سراسر کشور و از جمله استان مازندران درگیر بیماری ویروس کرونا است و تلاش‌ها برای کنترل، مهار و پیشگیری از این ویروس ادامه دارد و از طرفی نیز بازار داغ شایعات و انتشار اخبار جعلی به شکل مکتوب یا تصویری موجب بروز نگرانی‌های شدید در مردم و جامعه شده است ولی در این بین شنیدن خبری بسیار خوشحال کننده در راستای نابودی سریع کرونا، امیدها را بیش از پیش زنده کرد و به عبارتی تحول و انقلابی در از بین بردن این ویروس ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس پارک علم و فناوری مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به موفقیت چشم‌گیر شرکت فناور مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر در ساخت دستگاه اکو استریل که می‌تواند در مقابله با کرونا کاملاً مؤثر عمل کرده و آن را در محیط نابود کند، اظهار کرد: شرکت مدار گستر فناور مستقر در مرکز رشد نوشهر موفق به ساخت دستگاه اکو استریل با بهره‌گیری از فناوری استفاده از ژنراتورهای تولید کننده اکسیژن فعال شده است که خاصیت بسیار خوبی در نابودی عوامل ویروسی به ویژه کرونا دارد.

مهدی ترابی افزود: این دستگاه در سطح بسیار بالا و قدرتمند، بدون نیاز به فیلتر و تهویه هوا مجهز به تکنولوژی کالیبراسیون و نقطه جذب اتم اکسیژن، می‌تواند هرگونه عوامل بیماری‌زا، آلودگی‌های شیمیایی، بوهای آزار دهنده، آلاینده‌های شهری و در مجموع میکرو ارگانیسم‌های خطرناک را در سطح بالایی کاهش داده و مهار کند.

وی با بیان اینکه این شرکت از سه سال گذشته تاکنون در مرکز رشد نوشهر وابسته به پارک علم و فناوری مازندران مستقر است، تصریح کرد: شرکت مدار گستر از مدت‌ها قبل در حوزه ساخت دستگاه‌های «اکو سونا» و «اکو استریل» با کاربردهای مختلف در حال فعالیت بود که با شیوع بیماری ویروسی کرونا می‌توان از این دستگاه با فناوری بالا و کاربردی در اتاق‌های ایزوله و قرنطینه بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، مکان‌های عمومی مانند مترو، اماکن اداری و باشگاه‌های ورزشی استفاده کرد. 

مدیرعامل شرکت مدار گستر نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: سیستم اکسیژن فعال یکی از قوی‌ترین سیستم‌های ضدعفونی کننده در جهان است که بر روی تمام آلودگی‌ها مؤثر است و این سیستم نه تنها ویروس آنفلوانزا را از بین می‌برد بلکه تمام ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌های قوی را نابود می‌کند و همه آلودگی‌های میکرو ارگانسیمی و شیمیایی را بدون کمترین عوارض و خسارت به محیط از بین می‌برد.

علی خواجوی مقدم تصریح کرد: با حمایت‌ها و معرفی صورت گرفته از طرف پارک علم و فناوری مازندران در حال تست نهایی محصول بر روی محیط‌های ویروسی خطرناک در مرکز انستیتو پاستور هستیم.

وی گفت: امروزه با توجه به شیوع روزافزون آلودگی‌های مقاوم و متفاوت در جهان از جمله کرونا، آنفولانزای نوع A، سیستم تولید گاز اکسیژن فعال (اٌُزن)  قادر است به سهولت نسبت به ضدعفونی و استریل محیط‌های بهداشتی و درمانی اقدام مؤثر کند و نگرانی‌های موجود را به حد قابل توجهی کاهش دهد و نیز مرکز تحقیقات اُزن پزشکی و خانگی نیمه صنعتی ایران در جدیدترین گزارش خود لیستی از خواص ضدعفونی کنندگی و بی‌خطرسازی میکروب‌ها و ویروس‌ها را از طریق اُزن و اکسیژن فعال اعلام کرده است که می‌توان به ضدعفونی شدن و استریل تجهیزات و محیط بیمارستانی، نگهداری مواد غذایی، کاربردهای کشاورزی و نگهداری بذر اشاره کرد.

انتهای پیام / 86019/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بهداشت و درمان پارک علم و فناوری مازندران ساخت دستگاه اکسیژن فعال دستگاه اکو آلودگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد