Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کرونا به ما یاد داد که به خانواده بیشتر اهمیت دهیم؛ به بهداشت فردی بیشتر توجه کنیم و نظام پزشکی روی سلامت بیشتر تمرکز کند.

محمدرضا پورمحمدی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آمار رو به بهبود قابل توجه است ولی اگر احتیاط را رعایت نکنیم و دچار غفلت شویم بحران جدی تر می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر صورت جامعه را باید در حالت آلارم و هشدار نگه داریم؛ چرا که ضریب انتشار بیماری یک به 3 است؛ یعنی هر یک نفری که آلوده می‎شود می‎تواند 3 نفر دیگر را مبتلا کند و علاوه بر خود سلامتی دیگران را نیز به خطر اندازد.

وی افزود: اینکه برخی از رسانه‎های مغرض ادعا می‎کنند وضعیت بسیار بد و بغرنج است، اصلا منطقی نیست. باید هر قضاوت ما بر مبنای فکت‎ها و حقیقت باشد.

پورمحمدی تاکید کرد: ما باید اخبار دانشگاه علوم پزشکی را معتبر بدانیم که بر اساس مراجعه کنندگان به مراکز درمانی اعلام می‎شود؛ ممکن است تعداد قلیلی هم باشند که مراجعه نکرده‎اند؛ تعدادی هم ممکن است به کرونای خفیف مبتلا شوند و از مقاومت بدنی مطلوبی برخودار باشند و احساس مریضی نکنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: از اول اسفند تا به امروز در استان بیش از 2100 نفر با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. از این تعداد حدود 1120 نفر بستری شده‎اند و از 750 نفر تست کرونا به عمل آمده که از این تعداد نتیجه تست 550 نفر منفی بوده است.

این مسوول یادآور شد: در حال حاضر تست کرونای ۲۷۹ نفر در استان مثبت بوده و حدود 55 نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند؛ 21 نفر هم متاسفانه فوت شده و بقیه در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها تقاضا دارم روی همراهی و همفکری مردم بیشتر کار کنند، متذکر شد: در کنار حوادث ناخوشایند کرونا به ما یاد داد به خانواده بیشتر اهمیت دهیم؛ به بهداشت فردی بیشتر توجه کنیم و نظام پزشکی روی سلامت بیشتر تمرکز کند. 

انتهای پیام/60026

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بهداشت بحران درمان بیمارستان استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش عامل شکل‌گیری روان است