Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:57:34 GMT

شکار دو زرافه نادر سفید در کنیا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۳۹۴۰

شکار دو زرافه نادر سفید در کنیا

به گزارش نیویوزک تایمز، «محمد احمد نور» مدیر منطقه حفاظت شده ایشاقبینی هیرولا (Ishaqbini Hirola) واقع در شمال شرق کنیا که محل نگهداری از این گونه نادر از زرافه‌ها بود، با اعلام این خبر گفت که جنگلبانان مرگ این دو زرافه را تایید کرده و عکس‌هایی از بقایای اسکلت آن‌ها موجود است.

طرفداران حفاظت از منابع طبیعی از روی وضعیت لاشه‌ها تخمین می‌زنند که این زرافه‌ها چهار ماه پیش کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرافه‌ سفید ماده و بچه‌اش اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط یک فرد روستایی که مشغول چراندن حیوانات خود در نزدیکی پناهگاه ایشاقبینی بود، مشاهده شدند. این زرافه کودک رنگ پریده‌ای را به همراه داشت که گویی با افزایش سن رنگدانه‌های پوستش تغییر کرده بود.

سال گذشته، زرافه مادر کودک دیگری را به دنیا آورد و به این ترتیب تعداد زرافه‌های سفید موجود در این منطقه حفاظت شده به سه مورد رسید.

این زرافه‌ها به زالی یا آلبینیسم مبتلا نبودند اما علائم یک بیماری ژنتیکی متفاوت موسوم به لیوسیسم  را داشتند که حیوانات مبتلا به آن بخشی از رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهند.

در مورد حیوانات مبتلا به زالی، ملانین در کل بدن تولید نمی‌شود. اما حیوانات مبتلا به لیوسیسم ممکن است رنگدانه‌های تیره‌تری در بافت نرم خود داشته باشند و چشمان آنان نیز رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کند. این در حالی است که چشم حیوانات مبتلا به زالی معمولاً قرمز است.

شکار این زرافه‌های نادر تهدیدات پیش روی حیوانات را از جمله شکار شدن و از دست دادن زیستگاه طبیعی در نتیجه توسعه زیرساخت‌ها و پاکسازی زمین برای کشاورزی و تهیه هیزم، برجسته می‌کند.

سرویس حیات وحش کنیا تحقیقات حول شکار و قتل این زرافه‌های نادر را آغاز کرده است.

علاوه بر کنیا، در سال ۲۰۱۶ یک زرافه سفید دیگر نیز در پارک ملی تارنگیر واقع در کشور تانزانیا مشاهده شد.

برچسب‌ها کنیا پایش تنوع زیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنیا کنیا حیوانات مبتلا زرافه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

متن پیام دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا به شرح ذیل است.

جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جناب آقای دبیرکل

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌نماید.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌نماید.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • تصاویر نادر از پلنگ لرستان در قلب شب
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس