Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:10:28 GMT

بزرگداشت یاد شهیدا وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۳۹۴۱

بزرگداشت یاد شهیدا وظیفه همگانی است

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) پیرامون مقام والای شهدا فرمودند: بالای هر نیکوکاری نیکوکاری دیگری است تا آن گاه که مرد در خدا کشته شد بالاتر از آن نیکی وجود ندارد.

وی با گرامیداشت یاد همه شهدا، شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و بالاخص شهید سردار دل‌ها و هم رزمانش افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان صرفاً یک وظیفه سازمانی نیست بلکه یک وظیفه همگانی اسلامی و انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه با تقدیر از تلاش‌های خدمتگزاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و رزمندگان گفت: به تعبیر فرمایش حضرت امام خامنه ای دامت برکاته که می‌فرمایند: امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا و استقرار فرهنگ شهادت و نام و یاد شهیدان کمتر از خود شهادت نیست، باید یاد شهدا همیشه در فضای جامعه زنده نگه داشته شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث تداوم حرکت و مصونیت نظام اسلامی است بیان کرد: یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

امام جمعه گناوه گفت: زنده نگه داشتن یاد و تکریم شهیدان به آن است که هرگز در برابر سلطه گران و مستکبران عالم سر خم نکنیم و تسلیم نشویم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران تبلیغات نظام اسلامی هشت سال دفاع مقدس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زنده نگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با معاون عمرانی استاندار ایلام از اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است.

رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: زائرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت که اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 747348

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام