Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:16:59 GMT

حضور داوطلبانه 30 دانشجوی پزشکی و پرستاری در خط مقدم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۳۹۸۷

حضور داوطلبانه 30 دانشجوی پزشکی و پرستاری در خط مقدم

مسئول سازماندهی نیروهای مردمی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 30 نفر از دانشجویان پزشکی و پرستاری به صورت داوطلب به مجموعه درمانی اضافه شده‌اند تا بتوانند ارائه خدمات جانبی به بیماران را در کنار کادر درمانی دنبال کنند.

علی اکبر حق‌ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با شیوع کرونا در قم اظهار کرد: هر چند بعد از اعلام خبر ورود کرونا به قم فعالیت‌های درمانی در استان و کشور گسترش یافته است اما معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم دو هفته قبل از اعلام مورد مثبت کرونا، فعالیت‌های خود را گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با گسترش بیماری در استان قم، افرادی از گروه‌های جهادی، سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و بسیج سازندگی به جمعیت درمان و بهداشت استان اضافه شدند.

رئیس کارگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:50 نفر از بسیجیان فرهنگیان آموزش دیده که قرار است این افراد در منازل دارای بیمار حضور یافته و نکات بهداشتی و حفاظت فردی را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

وی از حضور بسیجیان نواحی امام حسین(ع) و امام رضا(ع) در کارگاه آموزشی ویژه کرونا یاد کرد و گفت: مردم می‌توانند پارچه یک یا دو لایه‌ای را دوخته و به‌عنوان ماسک از آن استفاده کنند که این ماسک هر روز می‌تواند ضدعفونی و شست‌وشو شود.

حق‌ویسی ادامه داد: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی قم نمی‌توانند پاسخگوی این بیماری باشند به همین علت سپاه در سطح استان درحال کمک‌رسانی به جامعه درمانی و بهداشتی است.

وی اضافه کرد: قسمت‌های تخصصی سپاه نیز سازماندهی شده و قرار است در بخش‌های لازم مورد استفاده قرار گیرند.

مسؤول سازماندهی نیروهای مردمی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: بسیج ادارات از شنبه قرار است آموزش دیده و با هماهنگی نیروهای بهداشتی مداخلات بهداشتی مورد نیاز را در ادارات و خانواده‌ها رقم بزنند.

وی گفت: 30 نفر از دانشجویان پزشکی و پرستاری به صورت داوطلب به مجموعه درمانی اضافه شده‌اند تا بتوانند ارائه خدمات جانبی به بیماران را در کنار کادر درمانی دنبال کنند.

حق‌ویسی به اضافه شدن بسیج طلاب و موکب‌داران اربعین به جمعیت درمانی استان قم اشاره کرد و ادامه داد: هدف اصلی قطع زنجیره بیماری است که برای این کار باید از هر تجمعی جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: هر چند نمی‌توانیم لباس کامل را برای نیروهای جهادی تهیه کنیم اما هر روز ماسک، دستکش‌های یکبار مصرف و کاورهای مخصوص در اختیار تیم‌های جهادی قرار داده می‌شود.

حق‌ویسی با بیان اینکه در پیشگیری از کرونا مشارکت مردم نقش اصلی را دارد، گفت: اگر مادران نسبت به مباحث بهداشتی آگاه شوند خانواده را توجیه و از مشکلات آتی جلوگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با نگرانی مشکلی رفع نمی‌شود،  مطرح کرد: ما باید با توکل بر خداوند متعال و رعایت نکات بهداشتی در انتظار شکست کرونا باشیم.

انتهای پیام/78023*30

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان پزشکی پرستاری پزشکی قم حق ویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم