Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس قرآنی گفت: روز جمعه به واسطه ظهور «امام زمان (عج)» نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما معنای انتظار تنها به معنای منتظر بودن برای ظهور نیست بلکه انتظار برای بدست آوردن معرفت خداوند که آفریننده همه عالم است را باید جستجو کرد. تاریخ انتشار: 07:00 - 23 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۵۱۴۴

حجت‎الاسلام والمسلمین امین زرین کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص اهمیت روز‌های جمعه نسبت به دیگر روزهای هفته گفت: روز جمعه از جمله چهار عید مسلمین به شمار می‌رود، از این روز به عنوان روزی که  در آن «نفس از غل و زنجیر به واسطه رحمت خداوند آزاد می‌شود» یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: روز جمعه روز عبادت است و روزی نزدیک به خدا است در این روز باید عبادت کنیم تا به تقوا نزدیک شویم در متون دین روایت‌های متعدد و فراوانی در زمینه ارزش و جایگاه عبادت در این روز عزیز ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده روایات متعدد از ظهور «حضرت مهدی(عج)» اینجا کلیک کنید


رزین تاکید کرد: روز جمعه به واسطه ظهور «امام زمان (عج)» نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما معنای انتظار تنها به معنای منتظر بودن برای ظهور نیست بلکه انتظار برای بدست آوردن معرفت خداوند که آفریننده همه عالم است را باید جستجو کرد، لذا برای رسیدن به معرفت در سطح بالا نیازمند همت گماردن در عبادت و تقوا پیشه کردن هستیم.

وی به رحمت خداوند در روز جمعه اشاره و اظهار کرد: روز جمعه زمانی مناسب برای تقرب به خداوند است در این روز که به روز رحمت نیز مشهور است، در این روز انتظار برای رسیدن به جایگاه درست انسانیت و قرب خداوندی جایگاهی ویژه دارد.  از جمله دعا‌های فراوانی که برای این شب جمعه بیان شده خواندن دعای کمیل است، دعایی که بخاطر ارزش و جایگاهش تنها در روز جمعه خوانده نمی‌شود بلکه در تمام روز‌ها می‌توان آن را قرائت کرد، اما اهمیت و مضامین به کار رفته در این دعا سبب شده تا دعای کمیل به عنوان یکی از دعا‌های شب جمعه مطرح شود. این دعا بسیار توحیدی است و روح انسان را جلا می‌دهد.

این کارشناس علوم قرآنی به اعمال روز جمعه اشاره و ابراز کرد: برای روز جمعه نیز دعا‌های فراوانی ذکر شده از آن جمله خواندن دو سوره جمعه و اعلی در نماز جمعه شب بوده که بسیار ارزشمند است و ثواب بسیاری را دارد همچنین ذکر «استغفرالله ربی و اتوب الیه» در روز جمعه مورد تاکید است.


وی در همین راسته به اعمال و اذکار دیگری که در روز جمعه بر آن سفارش شده است اشاره کرد و ادامه داد: فرستادن ۱۰۰۰ مرتبه صلوات و بیش ۲۰۰ مرتبه ذکر «ذکر لا اله الا الله» در روز جمعه نیز سفارش شده است و از ثواب زیادی برخوردار است.

زرین خاطرنشان کرد: خواندن نماز «جعفر طیار» پیش از اذان مغرب و غسل جمعه از اعمالی است که در این روز بسیار بر آن تاکید شده است، همچنین زیارت «اهل قبور» نیز از دیگر ادعیه ای است که بر آن توصیه شده چراکه این عمل انسان را به یاد واقعیت وجودی و علت حضورش در دنیا می‌اندازد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار مذهبی امام زمان روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳