Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف جغتای در حالی از کمبود اقلام بهداشتی در این شهرستان خبر داده که رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از قابلیت تولید روزانه ۳ هزار ماسک در این شهرستان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های این استان مردم را در حالی نیازمند استفاده از اقلام بهداشتی کرده که در برخی از شهرستان‌ها وجود این اقلام در داروخانه‌ها از شرایط خوبی برخوردار نیست، در مقابل در برخی از شهرستان‌ها نظارت‌ها به گونه‌ای بوده که این اقلام در بازار توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، رئیس اتاق اصناف جغتای در حالی از کمبود اقلام بهداشتی در این شهرستان خبر داده که رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از قابلیت تولید روزانه ۳ هزار ماسک در این شهرستان خبر داده است، در ادامه وضعیت اقلام بهداشتی در بازار برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با مسؤولان مرتبط آمده که می‌خوانید:

کمبود اقلام بهداشتی در جغتای

رئیس اتاق اصناف جغتای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این شهرستان با کمبود شدید اقلام بهداشتی مواجه است که پاسخگوی نیاز موجود نیست.

احمد سپهری با اشاره به اینکه ماسک و  دستکش بیش از هر چیزی برای مبارزه با ویروس کرونا نیاز است، تصریح کرد: مردم جغتای برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در مضیقه هستند.

وی با تاکید بر همکاری مردم با مسؤولان برای مقابله با این بیماری، خاطرنشان کرد: جمعی از خیاط‌های جغتای در اقدامی خودجوش با پارچه ماسک را تهیه کرده، با توزیع این ماسک‌ها در بازار مردم جغتای را در مواجه با کمبود ماسک یاری کردند.

۹ فقره پرونده تخلفات بهداشتی و پزشکی در سبزوار تشکیل شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص وضعیت تامین اقلام بهداشتی در این شهرستان، اظهار کرد: قرار شده توزیع ماسک، دستکش، الکل و مواد ضد عفونی کننده از طریق واحدهای صنفی و کالاهای طبی نباشد و دولت و دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه ها به صورت مستقیم توزیع کنند.

علی امیدبخش افزود: از چند داروخانه سطح شهر سوال شده که تاکنون این اقلام به دست آنها نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ۹۸ درحوزه لوازم بهداشتی و پزشکی ۹ فقره پرونده به ارزش ریالی ۳۴۹میلیون و ۷۶۱ هزار ریال تشکیل شده، بیان کرد: این اقلام شامل ماسک، دستکش، محلول، ضدعفونی کننده، الکل ۷۰ درصد و سایر اقلام این است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار تصریح کرد: مهم‌ترین اقلام کشف شده ماسک به تعداد ۱۰ هزار و ۶۱ عدد، دستکش ۸ هزار و ۵۰۰ جفت، محلول ضدعفونی کننده ۷۴ عدد و الکل ۷۰ درصد ۱۲ قوطی است که سریعا به مراجع قضایی ارجاع داده شد و پرونده‌ها درحال بررسی است.

کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده در سرخس

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز چند روز قل گفته بود: با توجه به افزایش تقاضای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، با مشکل کمبود این مواد بهداشتی در این شهرستان مواجه هستیم.

حمید رضا سالاری این نکته را هم اضافه کرده بود که در حالی که همه ی مردم تقاضای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده را دارند، اما این موارد بهداشتی در داروخانه‌ها عرضه نمی‌شود، بنابراین با کمبود مواجه هستیم.

قابلیت تولید روزانه ۳ هزار ماسک در گناباد ایجاد شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: محموله بزرگ مواد اولیه تولید ماسک جراحی با اعتبار ۳۸۰ میلیون تومان وارد گناباد شده، همچنین قابلیت تولید روزانه ۳ هزار ماسک در گناباد ایجاد شده است.

هادی ایزدی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات و بسیج سازندگی در تهیه مواد اولیه ماسک همکاری و پیگیری داشته‌اند، همچنین، بازار گناباد نیز همکاری خوبی در مبارزه با ویروس کرونا داشته‌، با تعطیلی داوطلبانه شرایط را برای انتقال و سرایت این ویروس سخت انجام دادند.

وی راه اندازی کارخانه نیکو پاک را از اقدامات مبارزه با کرونا دانست و گفت: این کارخانه آمادگی خود را برای تامین مواد ضدعفونی کننده و شوینده‌های بهداشتی مورد نیاز شهرستان اعلام و در صورت  تامین مواد اولبه قادر است با سه شیفت کاری نیاز کل استان را  تامین کند.

ماسک با قیمت مصوب در تربت حیدریه توزیع می‌شود

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طی روزهای گذشته با تدابیر اتخاذ شده، به علت کمبود و تقاضای مردمی، چند کارگاه تولیدی در این شهرستان اقدام به تولید ماسک کرده‌اند، بنابراین همشهریان عزیز می‌توانند برای دریافت با نرخ مصوب یک هزار تومان اقدام کنند، همچنین، به هر فرد‌ سه عد‌د ماسک تحویل داده می‌شود.

مهدی عباسپور افزود: همشهریان برای تهیه ماسک به داروخانه‌های پوردایی، ربانی، مقدم‌نیا، مهرپرور، انضباطی، موسوی، حبیبی، ابریشمی، صفار شرق، نصراله حسینی، قرائی، گل‌نژاد مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های مشترک بازرسی در سطح شهر تشکیل شده و هرگونه احتکار، تخلف و گران‌فروشی را رصد کرده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مشکل کمبود ماسک در نیشابور حل شد

شهردار نیشابور هم چند روز قبل گفته بود: طی مذاکراتی که با یکی ازشرکت‌های خصوصی تولید مواد ضدعفونی درشهرک صنعتی نیشابور داشتیم، امروز مقدار قابل توجهی از این مواد ضدعفونی به شهرداری نیشابور می‌رسد.

علی نجفی به این نکته نیز تکید کرده بود که در هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای محلول‌های ضدعفونی کننده با کمبود و تهیه این محصول مواجه بودیم، قیمت این محلول‌ها به دلیل افزایش تقاضا بالا رفته است و ما این محلول‌های ضدعفونی کننده را با قیمت غیر واقعی خرید می‌کنیم، زیرا ملزم بر ضد عفونی کردن سطوح شهر هستیم.

ماسک والکل در بردسکن نداریم

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مرتب بحث نظارت در داخل شهر و اصناف مختلف توسط اکیپ‌ها و گشت‌های مشترک انجام می‌شود و تاکنون غیر از یک پرونده که در قوطی‌های کوچک الکل تقلبی را توزیع می‌کرد، مورد دیگری در این شهرستان نداشته‌ایم.

حبیب الله ستوده ادامه داد: در حال حاضر ماسک و الکل در بازار بردسکن نداریم و منتظر هستیم اقدامات وزارت صمت دراین راستا اعلام شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: گناباد اقلام بهداشتی تربت حیدریه نیشابور سرخس سبزوار بردسکن گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار قابلیت تولید روزانه ۳ هزار ماسک شهرستان خبر داده بهداشتی در این شهرستان کمبود اقلام بهداشتی رئیس اداره صنعت ضدعفونی کننده مواد ضدعفونی معدن و تجارت داروخانه ها شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد