Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@02:36:46 GMT

پنتاگون پایگاه‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۴۵۵۳

پنتاگون پایگاه‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

پنتاگون بامداد جمعه طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های حزب‌الله عراق قبول و اعلام کرد که 5 هدف که اغلب آنها انبار تسلیحاتی بوده را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پنتاگون بامداد جمعه طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های حزب‌الله عراق قبول و اعلام کرد که 5 هدف که اغلب آنها انبار تسلیحاتی بوده را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون در این بیانیه مدعی شد در این حملات هوایی انبار تسلیحاتی که از آنجا موشک‌هایی که در حمله به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد استفاده شد را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده حمله‌ای که ائتلاف بین‌المللی انجام داده دفاعی بوده و پاسخ مستقیم به تهدیدی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی بوجود آورده‌اند.

پنتاگون در ادامه بیانیه خود آورده است: «گروه‌های تروریستی در عراق باید حملات به نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف را متوقف کنند در غیر این صورت با پیامدهای آن در مکان و زمانی که انتخاب می‌کنیم مواجه خواهد شد.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز پس از این حملات طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «آمریکا هرگز در واکنش به حملات به ملت،‌منافع یا همپیمان خود چشم‌پوشی نمی‌کند.»

شبکه خبری المیادین بامداد روز جمعه گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی دست کم سه حمله هوایی به «جرف الصخر» و «السعیدات» انجام دادند.

منابع المیادین خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی در حمله به منطقه السعیدات در بخش جرف الصخر» یک بخش درمانی و یک پایگاه نگهداری از تجهیزات نظامی را بمباران کردند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق: نظامیان تروریستی آمریکا از عراق بیرون شوند

«محمد محیی» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت:« آمریکا  در شامگاه چهارشنبه به محض اینکه به پایگاه التاجی حمله شد قبل از اینکه چیزی درباره آن ثابت شده یا تحقیقی درباره‌اش صورت گیرد اقدام به بمباران مواضعی در مرز کرد».

وی افزود: «طرف‌هایی هم که حمله به پایگاه التاجی را محکوم کردند، حمله آمریکایی‌ها به فرماندهان عراق نظیر ابومهدی المهندس را محکوم نکردند».

سخنگوی گردان‌های حزب الله تاکید کرد: «مقامات سیاسی و دولت عراق باید به مصوبات پارلمان و اراده ملت عراق و خون آن احترام گذارند و نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کنند».

محیی حضور آمریکا در عراق را باعث و بانی اوضاع کنونی عراق توصیف کرد و گفت: «آمریکایی‌ها بهای آن را داده  واز این کشور خارج شوند».

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تصریح کرد: «پارلمان عراق این فرصت را به دولت داد که بتواند به طور دیپلماتیک کار کند تا نیروهای آمریکایی را اخراج کند، اما دولت این عمل را انجام نداد.

وی حضور آمریکا در عراق را مستلزم موجودیت مقاومت دانست و افزود: «آمریکا بارها و بارها نیروهای الحشد الشعبی را که با داعش روبه روست با هواپیماهایی که ادعا می‌کند ناشناس هستند هدف گرفت».

سخنگوی گردان‌های حزب الله گفت: «تکلیف قانونی، مقابله با رژیم اشغالگر و مبارزه با بقای آن است به خصوص که آمریکا باعث شده که کشور به سمت یک جنگ داخلی سوق پیدا کند».

محیی تصریح کرد: «ما از ثبات عراق و امنیت آن حمایت می‌کنیم تا دولتی پایدار داشته باشیم که قادر به کار و ارائه خدمات باشد».

 

فرودگاه در دست احداث کربلا بمباران شد

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه اقدام به بمباران پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو مقام آمریکایی خبر داد که حملات تلافی جویانه آمریکا در عراق در پی حمله به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در حال انجام است.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که دست کم سه حمله هوایی به «جرف الصخر» و «السعیدات» انجام شده است.

منابع المیادین خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی در حمله به منطقه السعیدات در بخش جرف الصخر» یک بخش درمانی و یک پایگاه نگهداری از تجهیزات نظامی را بمباران کردند.

منابع خبری نیز خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی به طور گسترده در حال پرواز بر فراز استان بابل هستند.

در حال تکمیل ...

منبع: آنا

کلیدواژه: عراق پنتاگون مارک اسپر پایگاه های حزب الله عراق سخنگوی گردان های حزب الله جنگنده های آمریکایی حزب الله عراق هدف قرار حمله به پایگاه جرف الصخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) برای دویست و چهارمین روز متوالی به هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی در امتداد مرز لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، حزب‌الله اعلام کرد که نیروهای آن سایت‌های «رویسات العام» و «السماقه» در تپه‌های کفر شوبا اشغالی لبنان را با سلاح‌های موشکی هدف قرار داده و مستقیماً آنها را مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگری از مقاومت آمده است که نیروهای مقاومت پایگاه البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داده و مستقیماً به وی ضربه زدند.

هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی از سوی حزب‌الله در پاسخ به حملات اشغالگران صهیونیستی به روستا‌های جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان در مجاورت مرز لبنان و فلسطین صورت می‌گیرد.

مقاومت امروز صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن مقر فرماندهی و استقرار نیرو‌های گردان ۵۱ تیپ گولانی در ارتش اشغالگر اسرائیل در شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

این صحنه‌ها مقاومت را با استفاده از موشک‌های هدایت خمیده از نوع «الماس» نشان می‌داد که موشک‌های مدرنی هستند که برای اولین بار توسط مقاومت با تکیه بر هدایت تلویزیونی وارد نبرد کنونی شدند و از طریق حمله هوایی به هدف اصابت کردند.

پیش از این، مقاومت اعلام کرده بود که نیروهای این جنبش در ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی سایت رویسات العام در تپه‌های اشغالی کفر شوبا لبنان، کمین پیچیده‌ای را تدارک دیده‌اند که از طریق آن یک کاروان مکانیزه صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.

از سویی دیگر روز یکشنبه، رسانه‌های صهیونیستی از شنیدن صدای انفجار در مناطق عکا و نهاریه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اوایل امروز آژیر خطر در شمال مرز با لبنان به صدا درآمد.

 شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز شنبه، تأیید کرد که حمایت این جنبش از نوار غزه منجر به ممانعت از طرح‌های جنگی رژیم صهبونیستی در فلسطین و لبنان در حال حاضر و آینده شده است».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی