Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: این بیماران از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۲ اسفند به دلیل عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر نظر ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی بستری شده‌ بودند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۶۰۳ بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۵۶۸ نفر از مبتلایان به سندروم حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی ساکن مناطق جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۸۸۱ نفر از آنان پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رحیمی افزود: تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را زیر پوشش دارد در این مدت ۴۴۱ نفر بودند که ۳۰۵ نفر از آنها با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند.  

وی اضافه کرد: ۲۵۰ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به صورت سرپایی و بستری تحت معالجه قرار گرفتند که ۱۸۲ نفر از آنان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد در این مدت ۱۳۹ بیمار حاد تنفسی داشته که ۷۷ نفر آنان تاکنون درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رحیمی شمار افراد بستری مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۱۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۵ نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

وی همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره کرد و افزود: ۸۱ نفر در این شهرستان‌ها از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۲ اسفند به دلیل ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه ۵۴ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۲۸۵ نفر است.

حدود ٥ میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

کد خبر 492188 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استان خراسان رضوی حاد تنفسی تربت حیدریه شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد