Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در شرایطی که کرونا یا کووید ۱۹ تبدیل به پاندمی جهانی شده، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، جهت کمک به برقراری موازنه اقتصادی از طریق توجه ویژه به وضعیت معیشتی زنان به خصوص بانوان قشر آسیب پذیر جامعه، اقداماتی را در دست اجرا دارد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار با بیان اینکه دولت از ابتدای کار، برنامه‌ها و طرح‌های توان افزایی را به خصوص برای زنان سرپرست خانوار اجرا کرده، گفت: در شرایط کنونی لازم می بینیم که این برنامه‌ها همچنان ادامه داشته باشد و مطابق با نیازهای روز اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: تاکنون در همکاری مشترک با وزارت کشور و وزارت تعاون ۱۲۰۰۰ زن سرپرست خانوار که فاقد هرگونه پوشش حمایتی بودند تحت آموزش‌های توان‌افزایی مهارتی برای اشتغال و کارآفرینی قرار گرفته‌اند که این طرح همچنان ادامه دارد و از طریق سازمان‌های مردم نهاد و عمومی مانند جهاد دانشگاهی و کاردوک عملیاتی شده و در تمام استان‌ها تداوم یافته است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته هم علاوه بر موارد ذکر شده، تشکل‌های غیردولتی تخصصی کارآفرینی به این مجموعه اضافه شده‌اند که معاونت برای هماهنگی و هم افزایی آنها، ساز و کار جدیدی با عنوان "شورای هماهنگی کارآفرینی زنان" با حضور بخش‌های دولتی، غیردولتی، خصوصی و تعاونی در معاونت زنان و خانواده تشکیل داده و این شورا هم افزایی و هماهنگی بین بخشی در موضوع کارآفرینی زنان را دنبال می‌کند.

ابتکار در ادامه گفت: در پی شیوع کرونا در کشور یکی از رویکردهای معاونت توجه بیشتر به معضلات زنان سرپرست خانواری است که تحت پوشش هیچ طرح حمایتی نبوده‌اند و این موضوع در مکاتبه با معاون اول رییس جمهور منعکس شده، ضمن اینکه در همکاری با وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مهم پیگیری خواهد شد و در این بین طرح‌هایی مانند ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در تولید لوازم شوینده و بهداشتی و حفاظتی برای پیشگیری در اولویت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون این فرصت‌های جدید اشتغال با همکاری دستگاه‌های ذی ربط و فعالین بخش خصوصی آغاز شده و در سطح تهران و استان‌ها در حال اجراست، گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در کارگاه‌های مختلف با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیری و استانداردها، بانوان در حال تولید تجهیزات مورد نیاز هستند که در این روند هم به معیشت آنها کمک می شود و هم یاریگر کشور در معضل کنونی هستند.

به گفته وی طرح‌های توان افزایی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با همکاری وزارتخانه های همکار و سازمان‌های مردم نهاد در بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده ضمن اینکه معاونت امور زنان و خانواده یک دوره ویژه آموزشی را در بحث کرونا برای ۱۲۰۰ تشکل مردم نهاد تدارک دیده که به زودی به اجرا در می آید.

به گزارش روابط عمومی معاونت زنان؛ گفتنی است این ۱۲۰۰ تشکل، سال گذشته در دوره‌های چهار روزه توان افزایی معاونت امور زنان و خانواده شرکت کرده‌اند و اکنون می‌توانند از آموزش‌هایی که دیده‌اند در سطح محلی برای مقابله با تهدید کرونا استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس امور زنان و خانواده توان افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

حسن نوری زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه کمیته هماهنگی مرز دوغارون گفت: اینکه خراسان رضوی با کشور‌هایی مصرف کننده همجوار است، خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی و رونق بخش صادرات این استان به شمار می‌رود که باید نهایت استفاده از آن را داشت.

وی افزود: مرزنشینان نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرز‌های کشور دارند و فعالیت‌های اقتصادی قانونیبرای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی باید در اولویت کاری همه مسئولان، به ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان، باشد.

نوری زاده بیان کرد: استاندارد‌های لازم و بالابردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهاد‌های متولی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشور‌های همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند