Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:48:03 GMT

نمونه اولیه ربات پرستار تا پایان سال ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۵۰۵۹

نمونه اولیه ربات پرستار تا پایان سال ساخته می شود

علی قره‌خانی مدیر فنی یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در این شرکت به ساخت انواع ربات ها مشغول هستیم، گفت: با توجه به وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا در صدد برآمدیم تا رباتی را برای بیمارستان ها طراحی کنیم که کمتر نیاز به حضور پرستار در بخش ها باشد.

وی با بیان اینکه ضروری است که کمترین تماس بین بیماران مبتلا به کرونا و پرستاران صورت بگیرد، بیان کرد: رباتی که طراحی کرده ایم در بخش های بیمارستان های مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این صورت که یک ربات در یک بخش حدود ۶۰درصد این ارتباط را قطع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر فنی این شرکت دانش بنیان، فاز طراحی ربات پرستاری که طراحی کرده ایم به اتمام رسیده و اکنون وارد فاز ساخت شده ایم که تا قبل از پایان سال نمونه اول آن، مورد تست نهایی قرار می گیرد.

قره خانی با بیان اینکه این ربات دارای ریموت کنترل است، عنوان کرد: ربات پرستار می تواند غذای بیماران را ارائه کند و علائم حیاتی همچون دمای بدن، ضربان قلب و اکسیژن خون را اندازه گیری کند و به پرستار بخش به صورت آنلاین اطلاعات را ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه ربات پرستار باعث مراجعه کمتر پرستاران به بخش های مبتلایان به کرونا می شود، بیان کرد: این ربات قادر است که ارتباط پرستار و بیمار را به صورت آنلاین برقرار کند و سوالات پرستاران را به بیمار و پاسخ بیمار به پرستاران را مخابره کند.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان گفت: این ربات می تواند بین ۸-۱۰ بیمار را در طول روز پشتیبانی کند. همچنین ربات پرستار می تواند کار ۳-۴پرستار را انجام دهد.

قره خانی با بیان اینکه نمونه خارجی این ربات وجود دارد ولی تاکنون نمونه داخلی آن ساخته نشده است، خاطر نشان کرد: البته که این ربات کامل تر از ربات خارجی است زیرا ربات خارجی تنها غذا را تحویل می دهد ولی این رباتی که طراحی کرده ایم علاوه بر ارائه غذا و دارو به بیمار، امکان اندازه گیری علائم حیاتی را دارد.

وی با اشاره به دیگر کاربردهای ربات پرستار بیان کرد: این ربات علاوه بر اینکه در شرایط کرونا مورد استفاده بیمارستان ها قرار می گیرد می تواند در غیر این شرایط در بخش های عفونی نیز از آن بهره برد.

به گفته قره خانی، این ربات دارای یک اتاق کنترل با اپراتور است که بیماران را تحت نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده برای کاربردی شدن ربات در بیمارستان ها گفت: در حال حاضر ۲۰ قراداد با یکی از بیمارستانهای کشور منعقد کرده ایم که از این ربات در بخش های آن مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش مهر، این شرکت در زمینه پزشکی، مجموعه‌ای از ربات‌های توانبخشی مانند بازو، مچ و پا طراحی و تولید کرده است همچنین ربات‌های زیادی مانند ربات کارتزین و ربات‌های تحقیقاتی و صنعتی نیز در این شرکت طراحی و تولید کرده است. ماموریت اصلی این مرکز توسعه فناوری الکترونیک چاپی در حوزه جوهر، تجهیزات و ماشین آلات و نیز توسعه کاربرد است.

کد خبر 4876295 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ربات شرکت دانش بنیان ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان ایالات متحده آمریکا نوآوری گوگل تحقیقات علمی اینترنت تولید فناوری فضایی موبایل ناسا شرکت هواوی فیس بوک بیمارستان ها ربات پرستار بخش ها قره خانی ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری از درخواست جذب سالانه ۱۵ هزار نیروی پرستاری برای رفع کمبود پرستاران خبر داد و گفت: جذب و استخدام نیروی پرستاری در تناسب با رشد تعداد تخت‌های بیمارستانی نیست. - اخبار اجتماعی -

محمدتقی جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که در حال حاضر با کمبود حدود 100 هزار نفر نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم، اظهار کرد: وقتی یک پرستار به دلیل اتمام طرح یا مهاجرت یا بازنشستگی از سیستم درمان خارج می‌شود 200 ساعت بار کاری اضافی به سایر پرستاران تحمیل می‌کند که این امر موجب فرسودگی شغلی جامعه پرستاری شده است.

وی افزود: رشته پرستاری به خودی خود دارای سختی‌های زیادی است و فرسودگی شغلی ناشی از کمبود نیرو نیز این سختی‌ها را بیشتر می‌کند. 

جهانپور با اشاره به اینکه در دوسال اخیر با زحمات دولت سیزدهم 16 هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور اضافه شده، گفت: با وجود این تامین پرستار کافی برای این تعداد تخت صورت نگرفته البته در سال گذشته بیش از 8 هزار پرستار جذب شدند ولی باید تامین نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به مردم متناسب با این تعداد تخت نیز در نظر گرفته شود‌.

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: عدم تناسب تعداد تخت‌های بستری با تعداد پرستاران باعث می‌شود در ارتقای کیفیت خدمات پرستاری دچار مشکل شویم و پرستاران نیز دچار آسیب‌های ناشی از فشار کاری زیادشوند که این امر، یکی از دلایل مهاجرت‌ و ترک خدمت نیروهای پرستاری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری سازمان نظام پرستاری استاندارد پرستار به تخت بیمارستانی را به طور دقیق مشخص و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: درخواست ما این است که سالانه حداقل 15 هزار نفر به جامعه پرستاری در حوزه بالینی اضافه شود‌؛ در زمان حاضر میزان جذب و تربیت نیروهای پرستاری کمتر از ایت تعداد است و افزایش تعداد نیروها با صدور مجوزهای استخدام نیروهای پرستاری قابل انجام خواهد بود‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • طراحی جالب نسل اولیه توستر نان (عکس)
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد