Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ایام عید برای خرید موادغذایی، آجیل و شیرینی عید باید بسیار دقت داشته باشیم.

او با بیان این‌که بهتر است آجیل برشته شده خریداری نشود بلکه آنها را خام خریداری کرده و شسته، نمکین کرده و بعد برشته کنند، افزود: اگر برشته خریداری شد، آنها را در مایکروفر قرار داده تا حرارت ببیند، و اگر این کار مایکروفر در دسترس نبود می‌توان آنها را داخل تابه روی شعله گاز حرارت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی طباطبایی بیان کرد: توصیه می‌شود امسال جشن عید را  با فروکش کردن بیماری بگیریم و از خرید در روزهای آخر سال در فروشگاه‌های شلوغ خودداری کنید.

او اضافه کرد: مواد غذایی بدون بسته بندی حتما باید پوشش بهداشتی داشته و در ظروف مناسب نگهداری شوند، این مواد نباید به صورت روباز و بدون پوشش مناسب از جمله آجیل و تخمه و موارد مشابه آماده به مصرف در تمامی مراکز فعال عرضه شوند.

احمدی طباطبایی گفت: در صورت نیاز به خرید آجیل و تخمه اولا با اولویت خرید مواد فوق به صورت بسته بندی صورت پذیرد؛ ثانیا در صورت نگهداری مواد فوق در ظروف پوشش دار مناسب به صورت فله‌ای با رعایت بهداشت فردی توسط عرضه‌کننده قابل عرضه و فروش است.

او افزود: مردم باید دقت داشته باشند که مواد غذایی آماده به مصرف از جمله انواع آجیل، تخمه و مشابه و همچنین شیرینی و ترشیجات و لواشک و نظایر آن نباید به صورت روباز و خارج از قفسه باشند و یا باید در ویترین و یا ظروف پوشش دار نگهداری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کلیه شیرینی‌ها در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها باید در داخل قفسه و ویترین و یا یخچال‌های شیشه‌ای در رؤیت مشتری نگهداری شود و از نگهداری محصولات قنادی در فضای باز بدون پوشش جدا خودداری شود.

او بیان کرد: نگهداری و عرضه مواد غذایی در خارج از محل کسب و کار فروشندگان ممنوع است.

احمدی طباطبایی در رابطه با بهداشت ابزار و تجهیزات عرضه کنندگان محصولات و مواد غذایی اضافه کرد: کلیه تجهیزات در زمان استفاده نکردن در داخل قفسه یا کابینت در دار نگهداری شود و از نگهداری در خارج از قفسه یا کابینت خود داری شود؛ همه قفسه‌ها و میز کار و میز سرویس به‌طور مستمر بعد از پایان هر نوبت کاری که در دسترس مشتری و شاغلان قرار می‌گیرند شستشو و گند زدایی شوند.

کد خبر 492203 برچسب‌ها كرونا در ايران استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمان احمدی طباطبایی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها