Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا عسگری فرماندار زنجان با اشاره به تعطیلی بازار و اصناف زنجان عنوان کرد: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و تصویب ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا بازار زنجان و اصناف به غیر از صنوفی که با ارزاق عمومی مردم سر و کار دارند، از روز جمعه در زنجان تعطیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص کاسپین زنجان و انتقال بیماران استان های همجوار به این مکان، اظهار داشت: ما اکنون راه‌ها را می‌بندیم که افراد سالم وارد استان نشوند؛ آیا عقلانی است که افراد بیمار را به استان انتقال دهیم؟

فرماندار زنجان افزود: ما حتی در شهر نیز اجازه نمی‌دهیم بیمار از بخش ایزوله خارج شود یعنی خروج بیمار از بخش ایزوله ممنوع است چرا که در این مسیر راننده آمبولانس و ... گرفتار می‌شوند.

وی، با تاکید بر اینکه چنین امکانی اصلا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دستور وزارت بهداشت نیز چنین نیست و بنابر این است که بیماران استان ایزوله و قرنطیه شوند و تحت هر شرایطی در آن مکان درمان شوند.

وی با بیان اینکه سیاست بهداشتی وزارت بهداشت این است که هرجایی آلوده شد، آنجا را محدود کنند تا این بیماری توسعه پیدا نکند، گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند یا بدخواهان این مملکت هستند و یا از طرف رسانه های معاند این شایعه سازی صورت گرفته است.

عسگری،  با تاکید بر اینکه ما اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی بیفتد، تصریح کرد: اکنون محدودیت برای ورود افراد سالم هم اعمال می‌شود چه برسد به اینکه اجازه دهیم بیماران به استان انتقال یابند.

وی ، ادامه داد: نکته دوم این است که متاسفانه با توجه به رفتاری که برخی از مردم دارند و رعایت نکردند و در سطح خیابان شاهد حضورشان هستیم از روز گذشته اعلام کردیم که مردم به هیچ وجه سرمزار حاضر نشوند اما غروب پنجشبه شاهد حضور برخی افراد بودیم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ما نگران موج جدید این بیماری در زنجان هستیم، اظهار کرد: اگر موج این بیماری در استان راه بیفتد ظرفیت بیمارستانی استان باید افزایش یابد که اکنون تعدادی از مراکز تجهیز می‌شوند و از مردم هم می‌خواهیم تا برای تجهیز این مراکز مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کرد، باید آمادگی داشته باشیم، افزود: بیماران قطعی به طور یقین در بخش ویژه بیمارستان خواهند بود، گروه دوم هم در بیمارستان اما در بخش دیگر خواهند بود و گروه سوم که حالشان خوب بود در یک مکان دیگری قرنطینه خواهند شد.

عسگری با بیان اینکه حدود 1500 تخت در شهر زنجان باید آماده شود، گفت: آماده سازی این تخت ها برای پیش بینی گسترش این بیماری است تا غافلگیر نشویم چرا که یکی از مشکلات در رشت و قم غافلگیری مسئولان این شهرها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ما از تمام ظرفیت‌های موجود خود بهره می‌بریم، اظهار کرد: کادر درمانی استان با قدرت آماده بوده و تجارب دیگر استانها نیز در این زمینه مورد توجه قرار خواهیم داد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش