Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، خطر همه گیری بیماری کووید 19،  شرایط بدیعی در کشور پدید آورده  است و همه را برآن داشت تا ملاحظات بهداشتی عمیق و جدی تری را برای پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری خاص معطوف داشته باشند. از این رو با توجه به توانمندی کروناویروس در تهاجم به افرادی که پیش زمینه‌های بیشتری از نظر اختلال در سلامت دارند اهمیت زیادی دارد  و ما را بر آن داشت تا برای پیشگیری از ابتلای خاص ترین و در معرض خطر ترین افراد جامعه که افراد دارای معلولیت هستند تأکید بیشتر و عمیقتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایل عمده خطرپذیری این افراد با توجه به نوع و شدت معلولیت و  تاثیر آن بر ایجاد پیش زمینه‌های اختلال در سلامت آنان و نیاز به دارو، تغذیه و مراقبت‌های ویژه است.

از این رو ضمن توصیه‌های عام بهداشتی و مراقبتی که باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد، درباره تجهیزات توانبخشی مورد استفاده افراد دارای معلولیت نیز توصیه‌های مختصر بهداشتی ارائه می‌شود،

ویلچیر:

شستشوی روزانه لاستیک ویلچیر پس از هر بار استفاده در خارج از خانه، ضدعفونی سطوحی از ویلچیر که مدام در تماس با دست میباشد در هر بار استفاده از آن،  استفاده از دستکش ضخیم روی دستکش بهداشتی هنگام راندن ویلچیر، قرار دادن ویلچیر در خارج از درب واحد اقامت خود،  استفاده از فضای مخصوص ویلچیر با رعایت کامل بهداشتی از قبیل زیرانداز بهداشتی و یک بار مصرف در صورت اجبار نگهداری ویلچر در داخل واحد اقامت.

عصا:

شستشوی روزانه دوبار، ضدعفونی کردن تمام سطوح پس از هر بار استفاده، توجه خاص در ضد عفونی کرده لاستیک انتهای عصا قبل از ورود به واحد اقامت خود.

سمعک:

ضدعفونی کردن سطوح سمعک با استفاده از پنبه یا دستمان کاعذی نرم آغشته به الکل یا مواد دیگر  پس از هر بار خارج کردن سمعک از گوش، استفاده از همین روش برای ضد عفونی کردن باطری سمعک.

عینک:

با توجه به حساس تر بودن چشم‌ها در ابتلا به این بیماری استفاده از پنبه یا دستمان کاغذی نرم آغشته به مواد ضد عفونی کننده هر دوساعت جهت تمام سطوح عینک الزامی است.

تجهیزات نصب شده از قبیل پارالل و گریپ بار (دستگیره‌های سالمندی) نیز پس از هر تماس شستشو و ضد عفونی شود، همچنین تجهیزات توانبخشی پرتابل ( قابل حمل و نقل) باید قبل و بعد از استفاده ضدعفونی شود.

محمدرضااسدی-نایب رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد