Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی با اشاره به این‌که بحث مسجد محوری و برنامه‌های مربوط به آن به ویژه در سال ۹۹ در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: در این طرح مسجد محور برنامه‌های فرهنگی قرار گرفته و با محوریت امامی که در آن مستقر است رونق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که هیئت امنای مساجد باید فعال باشند، عنوان کرد: مطالبه‌گری از دستورالعمل‌های امام محله است چراکه حلقه وصل بین مردم و مسئولین است و به این واسطه پایگاه مردمی، تکیه‌گاه و محل رجوع آن‌ها بوده و از این طریق خدماتی به مردم ارائه می‌شود.

غلامی با اشاره به این‌که در این طرح امام محله کار را با کمترین توجه و تکیه به دولت انجام می‌دهد، عنوان کرد: این روحانی با بهره‌گیری از جوانان، نوجوانان، هیئت امنا، نمازگزاران و کمک گرفتن از خیرین و ارائه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، دینی و سوق دادن توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه و محله، برای تقویت مسجد و تبدیل آن به جایگاهی برای تراز و نظام اسلامی که نیازی به حمایت‌های دولت نداشته باشد، تلاش می‌کند.

معاون فرهنگی ـ پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که حدود دو هزار و ۸۰۰ روستا داریم که خیلی‌از مساجد ما نیز در آن‌ها هستند، تصریح کرد: آن روستاها نیز برخی امام جماعت راتب ندارند، در برخی از ممکن است که یک خانواده فرزندی مأمن داشته باشند که کارهای مسجد را انجام می‌دهد که ما آن مسجد و فرد را جزء آمار ائمه جماعات نمی‌آوریم، به طور کلی حدود ۴۶۰ از مسجد استان دارای امام جماعت هستند.

وی با اشاره به این‌که ائمه جماعات مساجد از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه اعزام می‌شوند و برخی مساجد امام جماعت راتب دارند، که از نظر ما فعال و با برنامه مشخص و معین هستند، عنوان کرد: بقیه مساجد در مناسبت‌های دیگر مانند ماه رمضان، ماه محرم، اوقات فراغت و ... برنامه دارند و تعداد مساجد دارای امام جماعت در این زمان‌ها تا ۵۰۰ مسجد نیز می‌رسد.

غلامی با بیان این‌که مساجدی که در شهرها هستند معمولاً امام جماعت دارند مگر اینکه در مکانی باشد که خیلی اقبال عمومی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از ائمه جماعت مساجد ابلاغ گرفته‌اند یعنی از همه فیلترهای گزینشی و برنامه‌ای عبور کرده‌اند.

معاون فرهنگی ـ پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این‌که مسجد به یک متولی خاص نیاز دارد، عنوان کرد: شاید با تعیین متولی این امر از کم توجهی مسئولان خارج شود که در این زمینه اخیراً تعاملاتی شکل گرفته که امیدواریم تبدیل به احسنت شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مسجد تبلیغات اسلامی امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد