Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم گفت: در زمینه تأمین ماسک و لباس بیمارستانی به‌هیچ‌وجه نباید در بیمارستان‌ها مشکلی داشته باشیم و در صورت کمبود این مسئله باید با جدیت پیگیری شود. ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که با معاون اول رئیس‌جمهور و شخص وزیر کشور انجام شد تأمین اعتبار بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با تأکید بر اینکه علوم پزشکی باید به جد راه‌اندازی و تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) را پیگیری کند، افزود: پیگیری بیمارستان مادر نیز در دستور کار بوده و باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی گفت: باید ارگان‌ها با محوریت سپاه و بسیج نشست‌هایی در این زمینه برگزار و طرح عملیاتی و اجرایی این طرح نیز از سوی فرماندار باید با جدیت دنبال شود.

سرمست تأکید کرد: در زمینه تأمین ماسک، دستکش و لباس بیمارستانی به‌هیچ‌وجه نباید در بیمارستان‌ها مشکلی داشته باشیم و در صورت کمبود این مسئله باید با جدیت پیگیری شود چراکه بی‌سلاح ماندن کادر پزشکی و بیمارستانی به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مجمع خیرین سلامت، نیروهای مردمی و هلال‌احمر در استان باید پیگیر و درگیر تأمین ماسک باشند، مراکز درمانی استان در اولویت نخست بوده و باید از سوی وزارت بهداشت تأمین اقلام موردنیاز این مراکز به جد پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید برای جلب مشارکت‌های مردمی 5 مجموعه به‌صورت خوشه‌ای به کار گرفته شوند، ادامه داد: باید در این زمینه مسائل مربوط به سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی سپاه و اصناف و اتاق بازرگانی توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری شود.

استاندار قم با اشاره به در نظر گرفتن مجتمع یاوران مهدی(عج) برای این بیماران گفت: از ظرفیت این مکان باید کامل استفاده شود.

تعرفه واردات ماسک و لباس پزشکی صفر شداقدام خودجوش جوانان برای تولید ماسک در اندیمشک‌+ تصاویر‌گلایه یک تولیدکننده پوشاک: پارچه ای برای تولید ماسک به ما نمی‌دهند

سرمست در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی استان نیز اظهار داشت: باید به‌صورت سخت‌گیرانه کنترل‌های دقیقی به ورودی و خروجی‌های استان داشته باشیم.

وی ابراز کرد: ضدعفونی کردن شهر درگذشته نیز انجام می‌شده، بهتر است که این کار بیشتر از سوی نیروهای ارتش انجام پذیرد و آن‌ها بیشتر ورود کنند.

استاندار قم با تأکید بر فعال شدن شورای اطلاع‌رسانی گفت: این شورا باید در زمینه این بیماری سیاست مشخص داشته باشد، تا اصحاب رسانه و صداوسیما بدانند تا چه حد می‌توانند اطلاع‌رسانی داشته باشند.

سرمست با تأکید بر اینکه مسائلی همچون خیرین، اقشار آسیب‌پذیر و مبادی ورودی و خروجی باید با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: کنترل مبادی خروجی و ورودی یک الزام است که باید با جدیت پیگیری شود.

استاندار قم در خصوص وظایف جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: کنترل مبادی وردی و خروجی شهر، آموزش همگانی و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی غیر بیمارستانی و درمانگاهی باید در قالب مصوبه‌ای از سوی این سازمان دنبال شود.

سرمست مطرح کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن بیماری کرونا و تحت‌الشعاع قرار گرفتن زائرین نیمه شعبان انتظار داریم که خدمات‌رسانی شهرداری و سایر ارگان‌ها در جهت بهداشت و کنترل بیماری باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید قرنطینگی خانگی باید با جدیت پیگیری شود، گفت: سطحی از اطلاع‌رسانی توسط صداوسیما و بخشی نیز توسط شهرداری و تبلیغات محیطی انجام می‌شود.

استاندار قم اظهار داشت: تجمعاتی که صورت می‌گیرد برخلاف ستاد بحران و شورای تأمین است، در این زمینه باید پلیس فتا اقدامات خود را انجام دهد و باید نیروی انتظامی با این تجمعات برخورد قانونی کند.

سرمست به مسئله ورود اتباع به داخل استان اشاره و عنوان کرد: در فضای مجازی فعالیت‌هایی در ادامه بحث قم هراسی صورت می‌گیرد که یک نمونه را به کل استان و جوامع تعمیم می‌دهند.

وی تأکید کرد: مناسبت‌های آخر سال و 4 شنبه سوری با محوریت فرمانداری برنامه‌ریزی شود و طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی که شروع‌شده با قوت ادامه پیدا کند.

استاندار قم با مقایسه ظرفیت‌های استان قم نسبت با سایر استان‌ها گفت: همیشه باید واقعیت‌ها را با مردم مطرح شود؛ هرچند گاهی باید ظرفیت اسمی هم مطرح‌شده و مردم را در جریان بگذاریم.

سرمست ابراز کرد: باید در آخر سال مقداری بار مراجعات و پرونده‌ها را کاهش دهیم و در صورت امکان رسیدگی به آن‌ها را به بعد از اردیبهشت واگذار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود این بیماری، مدیران حق رفتن به خارج از استان را ندارند و مأموریت‌ها و مرخصی‌های آن‌ها لغو است، برای پزشکان هم ابلاغیه‌ای صورت می‌گیرد که بر اساس ضوابط وزارت بهداشت و نظام پزشکی خدمات آن‌ها مستمر باشد.

انتهای پیام/451/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باید با جدیت پیگیری شود بیمارستانی به هیچ استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود

به گزارش همشهری آنلاین، سه‌شنبه هفته گذشته (١١ اردیبهشت ماه) بود که رئیس سازمان توسعه‌ تجارت از عرضه‌ خودروهای وارداتی و برقی از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته‌ ضیغمی، طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که سامانه فروش خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی نیز عرضه شوند.

به‌ دنبال این موضوع، ایسنا موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مورد پیگیری قرار داد؛ بر اساس این پیگیری مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد که هنوز اطلاعات به صورت دقیق در دست نیست و جلسات پیرامون این موضوع ادامه دارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مقام مسئول در روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: ''عرضه خودروهای وارداتی در روز یکشنبه مختص ثبت‌نام کنندگان قبلی است و فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید وجود ندارد.''

ایسنا، چندین نوبت دیگر نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار داد، اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ ضمن اینکه سایت سامانه عرضه‌ خودروهای وارداتی نیز در حال به‌روزرسانی است و اگر قرار باشد از فردا عرضه‌ای صورت بگیرد، هنوز اطلاعیه‌ای از این عرضه اطلاع‌رسانی نشده است.

کد خبر 849102 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم واردات خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • (ویدئو) لحظه سیلی زدن مدیرعامل به صورت مربی تیم تهرانی
  • لحظه سیلی زدن مدیرعامل به صورت مربی تیم تهرانی + فیلم
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود