Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:31:56 GMT

اقدامات پیشگیرانه شیوع کروناویروس در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۵۸۲۷

اقدامات پیشگیرانه شیوع کروناویروس در اروپا

قرنطینه، کنترل مرزها، تعطیلی مدارس و ممنوعیت برگزاری تجمعات از جمله اقداماتی است که به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس در کشورهای اروپایی اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا، قرنطینه از جمله اقداماتی است که مقامات ایتالیا برای مقابله با شیوع کروناویروس در نظر گرفته‌اند. بر اساس این اقدام از ۶۰ میلیون جمعیت این کشور درخواست شده تا خانه‌های خود را ترک نکنند و تنها برای انجام کارهای ضروری یا دریافت خدمات درمانی اجازه تردد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کرواسی، لتونی، اسلواکی و روسیه افرادی که به کانون‌های اصلی کروناویروس سفر داشته‌اند باید برای مدت دو هفته در خانه قرنطینه بمانند.

در بلژیک ملاقات در خانه‌های سالمندان ممنوع شده یا به‌طور بسیار محدود انجام می‌شود همچنین در جمهوری چک به رستوران‌ها اجازه فعالیت از ساعت ۲۰ تا ۶ صبح داده نشده است.

در فرانسه از افراد بالای ۷۰ سال درخواست شده از خانه‌های خود خارج نشوند.

کنترل مرزها یکی دیگر از اقدامات در نظر گرفته شده در کشورهای اروپایی است. روز پنج شنبه مقامات جمهوری چک برای مدت ۳۰ روز وضعیت اضطرار اعلام کرده‌اند و تمامی مرزها به روی افرادی که از مناطق پرخطر همچون فرانسه و آلمان سفر کنند، بسته است.

در لهستان نیز در مرزهای این کشور با آلمان و جمهوری چک وضعیت سلامت مسافران کنترل می‌شود.

اسلواکی نیز ورود تمامی مسافران خارجی را از روز جمعه ممنوع اعلام کرده است.

تعطیلی مدارس نیز از راهکارهای اتخاذ شده در کشورهای اروپایی است. در ایتالیا، یونان و لهستان تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند همچنین موسسات آموزشی در اتریش، دانمارک، لیتوانی، نروژ، رومانی، جمهوری چک، اسلوونی و اکراین تعطیل شده‌اند. فرانسه نیز از جمله کشورهای اروپایی است که اقدام به تعطیل کردن فعالیت تمامی مدارس و دانشگاه‌های کشور کرده است.  

اسلواکی و ایرلند نیز در فهرست کشورهایی قرار دارند که اقدام به تعطیلی تمامی مدارس و موسسات فرهنگی کرده‌اند.

همچنین چندین کشور تجمعات بیش از ۱۰۰۰ نفر را ممنوع اعلام کرده‌اند که می‌توان به بلژیک، دانمارک، فرانسه، لهستان، رومانی و سوئیس اشاره کرد.

اتریش و مجارستان نیز تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر در فضای بسته و بیش از ۵۰۰ نفر را در فضای باز ممنوع اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، از دیگر کشورهایی که محدودیت‌هایی را در برگزاری تجمعات اعمال کرده‌اند می‌توان به هلند، جمهوری چک و بلغارستان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس اروپا پیشگیری کشورهای اروپایی اعلام کرده جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد